Види матеріальної допомоги та компенсацій, які будуть надаватися відповідно до Закону № 1071. Закон № 1071 спрямований на соціальну підтримку у 2020-2021 роках застрахованих осіб та надання допомоги суб’єктам господарювання (юридичним особам, фізичним особам – підприємцям) на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Соціальна підтримка, передбачена цим Законом, реалізується в таких формах:
одноразова матеріальна допомога застрахованим особам (яка надається відповідно до статті 2 Закону) – одноразова виплата держави у зв’язку із втратою частини заробітної плати найманими працівниками суб’єктів господарювання, робота яких тимчасово зупинена внаслідок запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів, встановлених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та у зв’язку із втратою частини доходу фізичними особами – підприємцями, економічна діяльність яких підпадає під обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), що призводить до їх тимчасового зупинення;
одноразова матеріальна допомога суб’єктам господарювання – юридичним особам (яка надається відповідно до статті 3 Закону) – одноразова виплата держави суб’єктам господарювання – юридичним особам задля збереження робочих місць з метою виплати найманим працівникам суб’єкта господарювання одноразової матеріальної допомоги в період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19);
одноразова компенсація суб’єктам господарювання – юридичним особам (яка надається відповідно до статті 4 Закону) – одноразова виплата держави суб’єктам господарювання, які є юридичними особами, з метою відшкодування витрат, понесених на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).
У свою чергу Закон № 1072 передбачає звільнення від оподаткування матеріальної допомоги та компенсації, що надаються згідно із Законом № 1071, визначає механізми розв'язання боргів платників податків перед державою тощо.
Преференції в частині оподаткування матеріальної допомоги та компенсації, які надаватимуться платниками податків. 1. Для платників податку на прибуток підприємств Які зміни щодо оподаткування податком на прибуток підприємств передбачає Закон № 1072? Закон № 1072 доповнив підрозділ 4 розділу ХХ ПКУ новим пунктом 54. Цим пунктом передбачено зменшення фінансового результату до оподаткування платника податку на прибуток підприємств на суму доходу у вигляді:
- отриманої одноразової компенсації суб’єктам господарювання витрат, понесених за сплату єдиного внеску за найманих осіб, відповідно до Закону № 1071 та включеної до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
- списаних штрафних санкцій і пені відповідно до пункту 2
3 та списаного податкового боргу відповідно до пункту 2
4 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Тобто, починаючи з 10 грудня 2020 року (дати набрання чинності Законом № 1072), платник податку на прибуток підприємств матиме можливість зменшити фінансовий результат до оподаткування та відповідно не враховувати при визначенні суми податкових зобов’язань з цього податку за звітний період суми доходу у вигляді:
- отриманої ним у такому звітному періоді одноразової компенсації його витрат, понесених за сплату єдиного внеску за найманих осіб;
- списаних такому платнику у такому звітному періоді штрафних санкцій і пені, нарахованих за податковим боргом, що виник станом на 1 листопада 2020 року.
Чи поширюється право здійснювати коригування фінансового результату до оподаткування, визначене пунктом 54 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ на платників податку на прибуток, річний дохід яких не перевищує 40 млн гривень? Так, поширюється, оскільки зменшення фінансового результату до оподаткування визначене пунктом 54 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ, а відповідно до підпункту 134.1.1 ПКУ платники з доходом не більше 40 млн гривень не застосовують різниці визначені лише розділом ІІІ ПКУ.
Отже, коригування фінансового результату до оподаткування, визначене пунктом 54 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ, мають право також здійснити платники податку на прибуток, річний дохід яких не перевищує 40 млн гривень і які визначають об’єкт оподаткування цим податком без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім збитків минулих років), визначені розділом ІІІ ПКУ.
Як відображати у декларації з податку на прибуток підприємств різницю, визначену пунктом 54 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ? Платник податків може відобразити нову різницю, визначену пунктом 54 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ, у будь-якому рядку розділу «Різниці, передбачені підрозділом 4 розділу ХХ Податкового су України» додатка РІ до Декларації з податку на прибуток підприємств, яким передбачено зменшення фінансового результату до оподаткування і який не застосовується платником податків для відображення інших різниць за результатами звітного (податкового) року. Також слід буде проставити позначку (х) у спеціальному полі декларації (графа «Наявність доповнення») та зазначити код використаного рядка додатка РІ до Декларації та посилання на відповідну норму су – «п. 54 підр. 4 р. ХХ ПКУ» у графі «Зміст доповнення» (без подання інших доповнень до декларації з цієї підстави).
По материалам: [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]