Види матеріальної допомоги та компенсацій, які будуть надаватися відповідно до Закону № 1071.

Закон № 1071 спрямований на соціальну підтримку у 2020-2021 роках застрахованих осіб та надання допомоги суб’єктам господарювання (юридичним особам, фізичним особам – підприємцям) на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Соціальна підтримка, передбачена цим Законом, реалізується в таких формах:

одноразова матеріальна допомога застрахованим особам (яка надається відповідно до статті 2 Закону) – одноразова виплата держави у зв’язку із втратою частини заробітної плати найманими працівниками суб’єктів господарювання, робота яких тимчасово зупинена внаслідок запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів, встановлених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та у зв’язку із втратою частини доходу фізичними особами – підприємцями, економічна діяльність яких підпадає під обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), що призводить до їх тимчасового зупинення;

одноразова матеріальна допомога суб’єктам господарювання – юридичним особам (яка надається відповідно до статті 3 Закону) – одноразова виплата держави суб’єктам господарювання – юридичним особам задля збереження робочих місць з метою виплати найманим працівникам суб’єкта господарювання одноразової матеріальної допомоги в період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19);

одноразова компенсація суб’єктам господарювання – юридичним особам (яка надається відповідно до статті 4 Закону) – одноразова виплата держави суб’єктам господарювання, які є юридичними особами, з метою відшкодування витрат, понесених на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

У свою чергу Закон № 1072 передбачає звільнення від оподаткування матеріальної допомоги та компенсації, що надаються згідно із Законом № 1071, визначає механізми розв'язання боргів платників податків перед державою тощо.

Преференції в частині оподаткування матеріальної допомоги та компенсації, які надаватимуться платниками податків.

1. Для платників податку на прибуток підприємств

Які зміни щодо оподаткування податком на прибуток підприємств передбачає Закон № 1072?

Закон № 1072 доповнив підрозділ 4 розділу ХХ ПКУ новим пунктом 54. Цим пунктом передбачено зменшення фінансового результату до оподаткування платника податку на прибуток підприємств на суму доходу у вигляді:

- отриманої одноразової компенсації суб’єктам господарювання витрат, понесених за сплату єдиного внеску за найманих осіб, відповідно до Закону № 1071 та включеної до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

- списаних штрафних санкцій і пені відповідно до пункту 23 та списаного податкового боргу відповідно до пункту 24 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

Тобто, починаючи з 10 грудня 2020 року (дати набрання чинності Законом № 1072), платник податку на прибуток підприємств матиме можливість зменшити фінансовий результат до оподаткування та відповідно не враховувати при визначенні суми податкових зобов’язань з цього податку за звітний період суми доходу у вигляді:

- отриманої ним у такому звітному періоді одноразової компенсації його витрат, понесених за сплату єдиного внеску за найманих осіб;

- списаних такому платнику у такому звітному періоді штрафних санкцій і пені, нарахованих за податковим боргом, що виник станом на 1 листопада 2020 року.

Чи поширюється право здійснювати коригування фінансового результату до оподаткування, визначене пунктом 54 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ на платників податку на прибуток, річний дохід яких не перевищує 40 млн гривень?

Так, поширюється, оскільки зменшення фінансового результату до оподаткування визначене пунктом 54 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ, а відповідно до підпункту 134.1.1 ПКУ платники з доходом не більше 40 млн гривень не застосовують різниці визначені лише розділом ІІІ ПКУ.

Отже, коригування фінансового результату до оподаткування, визначене пунктом 54 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ, мають право також здійснити платники податку на прибуток, річний дохід яких не перевищує 40 млн гривень і які визначають об’єкт оподаткування цим податком без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім збитків минулих років), визначені розділом ІІІ ПКУ.

Як відображати у декларації з податку на прибуток підприємств різницю, визначену пунктом 54 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ?

Платник податків може відобразити нову різницю, визначену пунктом 54 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ, у будь-якому рядку розділу «Різниці, передбачені підрозділом 4 розділу ХХ Податкового су України» додатка РІ до Декларації з податку на прибуток підприємств, яким передбачено зменшення фінансового результату до оподаткування і який не застосовується платником податків для відображення інших різниць за результатами звітного (податкового) року. Також слід буде проставити позначку (х) у спеціальному полі декларації (графа «Наявність доповнення») та зазначити код використаного рядка додатка РІ до Декларації та посилання на відповідну норму су – «п. 54 підр. 4 р. ХХ ПКУ» у графі «Зміст доповнення» (без подання інших доповнень до декларації з цієї підстави).



По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки