Голова СПО об'єднань профспілок, Голова ФПУ Григорій Осовий у листі до Комітету Верховної ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів поставив питання про необхідність суттєвого доопрацювання проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо накопичувальної професійної пенсійної системи» (реєстр. [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]).
За висновками СПО об’єднань профспілок, у зазначеному законопроекті допущено звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, гарантованих Конституцією України, що є неприпустимим порушенням.
Як ми повідомляли, 18 листопада 2020 року на засіданні Уряду було підтримано законопроект „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо накопичувальної професійної пенсійної системи". [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] була висловлена Головою ФПУ Григорієм Осовим в онлайн-форматі.
Зокрема, запропоновані законопроектом розміри підвищеного розміру єдиного внеску на 15% і 7% забезпечують розміри пенсійних виплат у професійній системі лише на рівні 15-18% заробітку працівника, в той час коли у солідарній пенсійній системі розміри пільгових пенсій визначаються на рівні 35-50% заробітку.
Як вважають профспілки, при запровадженні професійної пенсійної системи розміри внесків до цієї системи повинні встановлюватися виходячи з того, що вони мають забезпечити розміри пенсійних виплат на рівні не нижчому від розміру пенсій, які призначаються у солідарній системі згідно із Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Законопроект не передбачає створення ефективного механізму гарантування надійності збереження накопичених у недержавних пенсійних фондах коштів учасників накопичувальної професійної пенсійної системи. Зважаючи на те, що страхові внески до накопичувальної професійної пенсійної програми є обов'язковими, у законі мають бути передбачені належні гарантії збереження цих коштів.
На думку профспілок, передбачені у законопроекті «посилені вимоги до недержавних пенсійних фондів», які повинні пройти авторизацію, а також «посилений нагляд і контроль за їхньою діяльністю», що здійснюватиметься відповідними державними органами, в умовах неефективної державної антикорупційної системи не можуть розглядатися як такі, що спроможні забезпечити надійний захист пенсійних накопичень працівників.
Також позиція профспілок полягає у тому, що у сучасних умовах запровадження накопичувальної професійної пенсійної системи в Україні є передчасним. Цей процес має розпочинатися лише після стабілізації процесу зростання економіки в країні, створення стійкої і надійної банківської системи, розвиненого і надійного ринку цінних паперів, що дасть можливість ефективного розміщення та використання коштів накопичувальної пенсійної системи.
Детальна аргументація у [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки].
По материалам: [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]