Правильність оформлення заяв-розрахунків для надання матеріального забезпечення застрахованим особам та окремих виплат потерпілим на виробництві – першочергове завдання роботодавців.
Важливим елементом у взаємодії робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі – Фонд) та страхувальників (роботодавців) є заява-розрахунок для надання матеріального забезпечення застрахованим особам та окремих виплат потерпілим на виробництві (далі – заява-розрахунок). Саме цей документ, оформлений за встановленим зразком, є підставою для здійснення Фондом фінансування страхувальників.
Схема фінансування матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду така.
Відповідно до Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду від 19.07.2018 р. № 12 (далі – Порядок), після прийняття комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства, установи, організації рішення про призначення матеріального забезпечення заява-розрахунок із нарахованими сумами призначеної допомоги передається до робочого органу виконавчої дирекції Фонду не пізніше 5 робочих днів із дати прийняття такого рішення.
Інформація, внесена до заяви-розрахунку, повинна повністю відповідати документам, на підставі яких здійснено призначення матеріального забезпечення та окремі виплати потерпілим на виробництві (членам їх сімей), та бути відображена в реєстрах бухгалтерського обліку.
Із моменту надходження заяви-розрахунку до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення проводиться перевірка всієї інформації, що в ній зазначена, а саме:
- правильності заповнення реквізитів;
- наявності даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування;
- наявності даних про сплату страхувальником єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ);
- наявності у Фонді зареєстрованого нещасного випадку або професійного захворювання (у разі проведення виплат потерпілим на виробництві (членам їх сімей);
- правильності нарахування виплат.
У разі відсутності зауважень протягом 10 робочих днів Фонд здійснює фінансування зазначених у заяві-розрахунку сум.
У разі виявлення помилок чи недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з відповідними рекомендаціями щодо їх усунення або з відмовою в прийнятті та наданням обґрунтованих пояснень.
Протягом минулого року перед фахівцями Фонду гостро стояло питання затримки фінансування матеріального забезпечення та, як наслідок, отримання застрахованими особами допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах із запізненням. Основною причиною виникнення заборгованості Фонду перед застрахованими особами є знижена частка відрахувань від ЄСВ після об’єднання Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України і Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 23.09.1999 р. № 1105-ХІV (зі змінами) після отримання фінансування роботодавцем на окремий поточний рахунок допомога виплачується працівникам у найближчий після дня призначення строк, встановлений для виплати заробітної плати. Законодавством не забороняється роботодавцю здійснювати таку виплату відразу після отримання коштів від Фонду. Часто це суттєво може скоротити термін очікування застрахованими особами необхідної допомоги.
Фахівцями управління та його відділень вживаються всі можливі заходи для того, щоб запобігти затримці надання застрахованим особам матеріального забезпечення, проте й страхувальники повинні забезпечити вчасне, повне та достовірне оформлення заяв-розрахунків.
По материалам: [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]