Заказы на доработку 1С (сервис удаленной работы)

Хранилище

База знаний
Неназначенных незавершенных заказов: 1
Бесплатные отчеты, обработки, конфигурации, внешние компоненты для 1С Статьи, описание работы, методики по работе с 1С

Здравствуйте, гость ( Вход | Зарегистрироваться )



> Щодо протиправності відмови реєстрації податкових накладних на підставі наказу Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520          
Лёша Гончарук Подменю пользователя
сообщение 11.01.20, 1:00
Сообщение #1

Живет на форуме
***********
Группа: Пользователи
Сообщений: 3216
Спасибо сказали: 4 раз
Рейтинг: 0

Єдиною службою правової допомоги (далі Служба) проводиться адвокаційна кампанія щодо правомірності зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування згідно ст. 201.16 ПКУ.

В даний час Міністерством фінансів України 12.12.2019 року, відповідно до [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] ПКУ, прийнято [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]

Наказ визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування (ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] ПКУ зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Проєкт наказу погоджений в Державній регуляторній службі України (далі ДРС) [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] від 11.12.2019 року. [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки].

Відпрацювання:

Згідно інформації, яку отримано Службою, регіональні підрозділи Державної податкової служби України (далі ДПС), у відповідності до даного наказу 520 та [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] утворили з 16 грудня 2019 року відповідні Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях (далі - комісія регіонального рівня) та приймають рішення про відмову в про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН саме на підставі вищезазначеного наказу 520.

За висновками спеціалістів Служби дії зазначених Комісій регіональних ДПС є протиправними з огляду на наступне:

Наказ 520 суперечить положенням [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]

Так зазначеною постановою було затверджено:

  • порядок зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН;
  • порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов’язки її членів;
  • порядок розгляду скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Згідно зазначених порядків письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів, згідно даного порядку, - це комісії, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації. Такі комісії були утворені регіональними ДПС після втрати повноважень попередніми комісіями, які діяли у складі Державної фіскальної служби України. Саме вищезазначені комісії у складі регіональних ДПС мають приймати рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Окрім того розгляд скарг здійснюється комісією центрального рівня саме на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації.

Водночас, наказом 520 запроваджено створення комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, і які було створено з 16.12.2019 року наказами регіональних ДПС, але діяльність яких суперечить діяльності комісій утворених наказами ДПС на виконання постанови № 117.

Зазначена неузгодженість утворилась в результаті невідповідності постанови № 117 вимогам Податкового кодексу України, що стало підставою для визнання в певній частині її протиправною та нечинною згідно рішення суду у справі 826/12108/18.

В свою чергу частково, не в повній мірі врахувавши рішення суду у даній справі, Міністерством фінансів було розроблено та прийнято наказ № 520. Одночасно, Державною податковою службою було подано касаційну скаргу з клопотанням про зупинення рішення суду у справі 826/12108/18, яке було задоволено ухвалою Верховного Суду під час відкриття касаційного провадження.

З метою утримання процедури відмови/реєстрації податкових накладних центральним апаратом ДПС було доведено наказ 520 до регіональних ДПС, водночас зупинення дії рішення суду у справі 826/12108/18 продовжило дію постанови 117 в повному обсязі. У зв'язку з чим утворилась ситуація коли одночасно діють два нормативні документи постанова КМУ 117 та наказ Мінфіну 520, які регулюють одні і ті самі правові відносини щодо порядку прийняття рішення про відмову/реєстрацію ПН/РК, але суперечать один одному.

В даний час платники податків, яким зупинено реєстрацію ПН/РК отримують рішення про відмову у реєстрації ПН/РК, у відповідності до наказу 520, але нормативно визначений порядок подання скарги на таке прийняте рішення відсутній, оскільки постановою № 117 визначено свій порядок оскарження рішення іншої комісії контролюючого органу.

Окрім того слід зазначити, що рішенням у справі 826/12108/18 було зазначено, що право Кабінету Міністрів України визначати підстави для відмови в реєстрації податкової накладної (п.201.16.3 в редакції ПКУ до 07.12.2017 р.) було виключено Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» від 07.12.2017 р. № 2245-VIII, який набрав чинності 01.01.2018 р. Тобто, визначення наказом 520 підстав для відмови в реєстрації податкової накладної суперечить вимогам ПКУ.

Також, у відповідності до постанови КМУ від 18 грудня 2018 р. № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, тобто ДПС не є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно ч. 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно, діюча редакція Податкового кодексу України (п. 20.2) містить право Мінфіну розробити тільки порядок прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а не підстави для такої відмови, і лише центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, яким ДПС в даний час не являється.

Висновки:

Міністерством фінансів України розроблено та прийнято нормативний акт – наказ № 520 від 12.12.2019 року, який не відповідає правовим актам вищої юридичної сили, а саме: п. 20.2, ст. 20, п. 201.16, ст. 201 Податкового кодексу України та положенням постанови КМУ № 117 від 21.02.2018 року «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Застосування положень наказу Мінфіну № 520 від 12.12.2019 року Державною податковою службою України є протиправним. Прийняті рішення щодо відмови реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування на підставі даного нормативного документу повинні визнаватись платниками податків протиправними у судовому порядку саме з вищезазначених підстав.

Застосування працівниками ДПС положень наказу № 520, у разі заподіяння шкоди платникам податків, може бути кваліфіковано за ст. 365 КК України.

Заходи:

З огляду на порушення прав платників податків в результаті застосування наказу 520 та наявності правових ризиків притягнення працівників ДПС до відповідальності, прийнято рішення повідомити: Кабінет Міністрів України, Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції України, Державну регуляторну службу України, Державну податкову службу України, регіональні ДПС, профільний Комітет Верховної Ради України.



По материалам: [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]

Не нашли ответа на свой вопрос?
Зарегистрируйтесь и задайте новый вопрос.


Ответить Новая тема
1 чел. читают эту тему (гостей: 1, скрытых пользователей: 0)
Пользователей: 0

 

RSS Текстовая версия Сейчас: 24.06.25, 20:00
1С Предприятие 8.3, 1С Предприятие 8.2, 1С Предприятие 8.1, 1С Предприятие 8.0, 1С Предприятие 7.7, Литература 1С, Общие вопросы по администрированию 1С, Методическая поддержка 1С - всё в одном месте: на Украинском 1С форуме!