Заказы на доработку 1С (сервис удаленной работы)

Хранилище

База знаний
Неназначенных незавершенных заказов: 1
Бесплатные отчеты, обработки, конфигурации, внешние компоненты для 1С Статьи, описание работы, методики по работе с 1С

Здравствуйте, гость ( Вход | Зарегистрироваться )



> Нормативная база: Письма: НБУ: Про уточнення інформації щодо клієнта (лист НБУ від 16.08.2018 р. № 25-0008/44785)          
Володя Гройсман Подменю пользователя
сообщение 21.08.18, 15:50
Сообщение #1

Живет на форуме
***********
Группа: Пользователи
Сообщений: 20863
Спасибо сказали: 27 раз
Рейтинг: 0

НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 16.08.2018 р. № 25-0008/44785

Асоціації "Незалежна асоціація банків України"
Асоціації українських банків
Банкам України

Про уточнення інформації щодо клієнта

Ураховуючи тенденцію щодо скорочення кількості відділень банків України та одночасний розвиток в банках дистанційних каналів зв'язку, систем дистанційного обслуговування, Національний банк України вважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] банки як суб'єкти первинного фінансового моніторингу зобов'язані, зокрема, здійснювати ідентифікацію, верифікацію клієнта (представника клієнта), вивчення клієнта та уточнення інформації про клієнта1 у випадках, встановлених законом, підтверджувати під час проведення верифікації відповідність ідентифікаційних даних особи клієнта (представника клієнта) відомостям, зазначеним в отриманих від нього офіційних документах, а також відповідність оформлення офіційних документів вимогам законодавства та перевіряти їх чинність (дійсність) тощо.

____________
1 уточнення інформації про клієнта - актуалізація даних щодо клієнта, в тому числі ідентифікаційних даних, шляхом отримання документального підтвердження наявності (відсутності) змін у них ([необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]).

Норми, встановлені [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]2 (далі - Положення), зобов'язують банки уточнювати інформацію щодо ідентифікації та вивчення клієнта:

____________
2 затверджене [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки].

- не рідше одного разу на рік, якщо ризик проведення клієнтом фінансових операцій з легалізації кримінальних доходів / фінансування тероризму оцінюється банком як високий;

- не рідше одного разу на два роки, якщо ризик проведення клієнтом фінансових операцій з легалізації кримінальних доходів / фінансування тероризму оцінюється банком як середній.

Для інших клієнтів строк уточнення інформації не повинен перевищувати трьох років.

Випадки проведення додаткового уточнення інформації щодо ідентифікації та вивчення клієнта визначені [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки].

Зауважимо, що відповідно до норм [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] банк самостійно, з урахуванням вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, встановлює порядок здійснення ідентифікації, верифікації, вивчення та уточнення / додаткового уточнення інформації про клієнта, який має міститися у Програмі ідентифікації, верифікації та вивчення клієнтів банку.

Зазначений порядок, на думку Національного банку України, може містити процедури з проведення уточнення / додаткового уточнення інформації стосовно фізичних осіб - клієнтів банку з низьким рівнем ризику, в тому числі тих, щодо яких у банку є розуміння, що фінансові операції таких клієнтів здійснюються в межах отриманих виплат та не є ризиковими, які є спрощеними у порівнянні із звичайними процедурами з уточнення / додаткового уточнення інформації. До зазначеної категорії клієнтів, зокрема, можуть відноситися клієнти - фізичні особи, які мають рахунки виключно для отримання заробітної плати, пенсійних або інших соціальних виплат.

Такі процедури для відповідного уточнення / додаткового уточнення інформації можуть передбачати використання засобів електронної пошти (наприклад, заповнення електронного опитувальника), в тому числі із застосуванням електронного цифрового підпису / електронного підпису, або телефонного зв'язку, Call-центру, інших дистанційних каналів зв'язку в межах технічних можливостей банку та клієнтів, та не передбачати особистої присутності клієнта в установі банка.

Водночас, у разі використання дистанційних каналів зв'язку для проведення уточнення / додаткового уточнення інформації банку рекомендуємо пересвідчитись, що спілкування відбувається безпосередньо з відповідним клієнтом, шляхом використання засобів автентифікації згідно з внутрішніми процедурами, наприклад, такими, що передбачені для автентифікації клієнта під час надання послуг з використанням електронних платіжних засобів. При цьому, на виконання вимог абзацу восьмого [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки], рекомендуємо банкам в Програмі ідентифікації, верифікації та вивчення клієнтів визначити та затвердити порядок підтвердження (фіксування) вжиття наведених заходів, а також порядок зберігання отриманої інформації з урахуванням вимог законодавства у сфері запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Окрім цього, банки можуть проводити уточнення / додаткове уточнення інформації щодо фізичних осіб під час їх особистого звернення до установи банку, наприклад, з метою отримання будь-якої послуги, в тому числі, якщо термін для такого уточнення / додаткового уточнення не настав, але настане найближчим часом.

Також, на думку Національного банку України, строк проведення уточнення / додаткового уточнення інформації може співпадати з датою отримання клієнтом нового платіжного засобу за умови, що строк користування цим платіжним засобом не перевищує трьох років.

Разом з цим зауважимо, що у разі виникнення сумніву щодо достовірності отриманої інформації, дійсності документів, або переоцінки ризику клієнту, банк самостійно приймає рішення щодо необхідності в особистій зустрічі з клієнтом для підтвердження або спростування наданих ним даних.

Окремо зазначаємо, що з метою здійснення нагляду на вимогу Національного банку України банк має надати копії документів/інформації в електронному вигляді або роздруковані та засвідчені підписом уповноваженого працівника банку, які свідчать про проведення банком уточнення / додаткового уточнення інформації щодо клієнта.

Національний банк України повторно наголошує, що банки, насамперед, з метою зниження ризику їх використання для легалізації кримінальних доходів / фінансування тероризму, мають приділяти підвищену увагу до клієнтів, які проводять масштабні схемні фінансові операції та не належать до категорії клієнтів банку з низьким рівнем ризику. При цьому банки мають забезпечувати фінансову інклюзію, а пересічні громадяни України, що проводять звичайні, не ризикові операції, мають отримувати повний безперешкодний доступ до фінансових продуктів і сервісів.

Просимо врахувати зазначені рекомендації в практичній діяльності.



Перший заступник Голови
Національного банку України


К. В. Рожкова



По материалам: [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]

Не нашли ответа на свой вопрос?
Зарегистрируйтесь и задайте новый вопрос.


Ответить Новая тема
1 чел. читают эту тему (гостей: 1, скрытых пользователей: 0)
Пользователей: 0

 

RSS Текстовая версия Сейчас: 24.06.25, 20:08
1С Предприятие 8.3, 1С Предприятие 8.2, 1С Предприятие 8.1, 1С Предприятие 8.0, 1С Предприятие 7.7, Литература 1С, Общие вопросы по администрированию 1С, Методическая поддержка 1С - всё в одном месте: на Украинском 1С форуме!