[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] Автор :
Амброзяк Наталя, юрист Суть справи. Підприємству надійшов запит від головного управління ДФС в області про надання пояснень і документального підтвердження операцій з одним з контрагентів. Причиною суперечки став той факт, що податківці не спромоглися як слід обґрунтувати направлення свого запиту. Прямо не вказали на жодну з підстав, передбачених [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки].
Позиція податківців Обґрунтовуючи правомірність свого запиту, фіскали стверджували, що у зв’язку з плановою виїзною перевіркою контрагента позивача їм необхідно було отримати податкову інформацію про операції з тим, хто перевіряється.
При цьому «контролери» напирали на відповідність звернення формальним ознакам, передбаченим усе тим же
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]. А також упевнено стверджували, що в документі міститься підстава, яка дозволяє запитувати інформацію в позивача.
Рішення справи судом ВАСУ став на сторону підприємства і вказав на такі моменти.
По-перше, суд дійшов висновку, що в запиті податківців
немає жодної прямої згадки про підстави, указані в [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]. По-друге, служителі Феміди відкинули твердження про те, що в цьому випадку законною підставою для направлення запиту може стати зустрічна перевірка контрагента позивача і можливі порушення останнім вимог законодавства. Аргументував суд це тим, що в «податковому посланні»
не міститься жодних даних, які свідчили б про порушення позивачем-підприємством підконтрольного податківцям законодавства. Думка редакції Подібна ситуація із запитами фіскалів виникає часто-густо.
Достатньо часто вартові податків і зборів що-небудь та й «забудуть». Іноді випадково, а іноді і свідомо.
Але вимоги
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] — це не просто формальність. Умови і порядок здійснення всіляких дій контролюючими органами встановлені
Кодексом не просто так, а для дотримання балансу публічних і приватних інтересів. Тобто інтересів держави та госпсуб’єктів.
Дійсно, є загальні норми, які наділяють податківців правом отримувати безкоштовно «податкову» інформацію від госпсуб’єктів, держорганів, органів місцевого самоврядування й інших «персонажів» ? (
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]).
У свою чергу,
платники податків зобов’язані запитувану інформацію надавати
Саме таке положення встановлене в
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]. Проте
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] висуває певні вимоги до тексту запиту і його зовнішнього вигляду. Безумовно, ви вже знаєте про те, як повинен виглядати цей документ*. Але, як мовиться, повторення є мати навчання. Тому нагадаємо ключові моменти.
* Див. [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]. Відповідно до
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] такий документ підписується керівником (заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і
повинен містити:
а) підстави для надання запиту відповідно до
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] із зазначенням інформації, яка це підтверджує;
б) перелік запитуваної інформації і список документів, які пропонується надати;
в) печатку контролюючого органу.
Підстави для направлення інформаційного запиту теж визначені
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] все в тому ж
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]:
1) за результатами аналізу податкової інформації виявлені факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного й іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладений на органи ДФС;
2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки];
3) виявлена недостовірність даних, які містяться в податкових деклараціях, поданих платником податків;
4) стосовно платника податків подана скарга про ненадання таким платником:
— ПН покупцеві або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів ПН, передбачених
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки], та/або порушення продавцем/покупцем граничних строків реєстрації у ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування;
— акцизної накладної покупцеві або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної;
5) проводиться зустрічне звіряння;
6) в інших випадках, визначених
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]. І нехай п. 6 нашого списку достатньо широкий, він все-таки обмежує підстави для направлення податкового запиту положеннями
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]. [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]...
Інші матеріали із "Податки та бухгалтерський облік", 2017, № 54:
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
Передплатити [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
По материалам: [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]