Що означає виправити помилку в звіті? Про використання у звітних документах ознак типу форми: «додатковий», «скасовуючий», «початковий» Не в у сіх таблицях звітності наявна графа «ознака типу форми», оскільки кожна таблиця звіту розрахована на проведення страхувальником певних дій. Таблиці звіту, що не містять графи «ознака типу форми» (таблиці 1-4 додаток 4), можуть подаватися лише за відповідний звітний період і не передбачають коригування помилок шляхом подання виправлених звітних таблиць. Дані таблиці є «початковими» в любому випадку і виправити допущену в них помилку страхувальник має право лише до закінчення терміну подання звіту. Іншими словами, таблиці звіту до Фонду, що відображають загальні нарахування єдиного внеску по застрахованих особах, в цілому, по страхувальнику не передбачають можливості виправлення помилок шляхом подання виправлених звітних таблиць після закінчення встановленого терміну звітування.
Таблиці звітності, в яких передбачені ознаки типу форми «додатковий» (таблиця 5 та таблиця 7 Додатка 4 Порядку 22-2), «скасовуючий» та «початковий» (таблиця 5, 6 та таблиця 7 Додатка 4 Порядку 22-2), дають можливість подання даних таблиць окремим звітом за попередній період, якщо в поданих раніше звітних документах були допущені помилки в реквізитах (крім сум), що стосуються застрахованої особи та/або страхувальника.
До прикладу, ознака типу форми «додатковий» (таблиця 5 та таблиця 7 Додатка 4 Порядку 22-2) використовується, якщо таблиці «Відомості про трудові відносини осіб» або «Наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства» були пропущені при поданні звітності. В такому разі, при поданні звітності за поточний звітний період формується звіт за попередній звітний період, який буде містити лише титульний аркуш та таблицю звіту, що була пропущена, з ознакою «додатковий».
Ознака типу форми «скасовуючий» в бланках звітності використовується, якщо необхідно повністю «скасувати» відомості в розрізі однієї застрахованої особи, по якій була допущена помилка (крім сум), та подати змінену, вірну інформацію з типом «початкова». В такому разі, при поданні звітності за поточний звітний період формується звіт за попередній період, який буде містити лише титульний аркуш та дві таблиці звіту з відомостями, які були помилкові, з ознакою «скасовуючий» та відповідно з ознакою «початковий» із зазначенням правильних відомостей.
Отже, звіт сформований для виправлення помилок за попередні періоди, не повинен містити таблиць 1-4 додатка 4. Крім того, зміни в сумах нарахованої заробітної плати (доходу) та у зв’язку з цим нарахування сум єдиного внеску за звітний місяць при формуванні скасовуючих документів не допускаються.
Микола Паламарюк, головний спеціаліст відділу персоніфікованого обліку управління персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]По материалам: [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]