З 12 лютого 2021 року в Україні діє
дещо змінений Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами. Це пов’язано з набуттям чинності Наказом Міністерства фінансів [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] «Про затвердження Змін до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами».
Коротко про зміни в порядку подання скарг на рішення контролюючих органів: 1. Підвідомчість. Відтепер:
- Скарги на рішення територіальних органів Державної податкової служби (далі – ДПС) подаються на розгляд до ДПС.
- Скарги на рішення територіальних органів Державної митної служби (далі – ДМС) щодо виконання ними функцій контролюючого органу ([необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] Податкового кодексу України) подаються на розгляд до ДМС.
- Рішення ДПС і ДМС за такими скаргами є остаточними та можуть бути оскаржені лише в судовому порядку.
- Скарги на рішення контролюючого органу щодо нерезидентів, визначені у [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] Податкового кодексу України, можуть бути подані до контролюючого органу, який прийняв такі оскаржувані рішення. Так скарга нерезидента повинна розглядатися в порядку, визначеному для контролюючого органу вищого рівня.
2. Строки оскарження: - Якщо раніше скарга подавалася протягом 10 календарних днів, то тепер – протягом 10 робочих днів (що настають за днем отримання платником податків рішення контролюючого органу, що оскаржується).
- Ще одна новела щодо поновлення строків: протягом 6 місяців з моменту закінчення згаданих вище 10 робочих днів до ДПС чи ДМС можна подати клопотання про поновлення цього строку разом із документами, що підтверджують поважні причини пропуску.
3. Оформлення скарги: - По суті нічого не змінилося, надалі додаються до скарги належним чином засвідчені розрахунки та докази. Лише додано речення «У скарзі може міститися клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку».
4. Порядок розгляду скарги: - Додано новий пункт про те, що скарга залишається без розгляду, якщо ДПС чи ДМС прийме рішення про те, що пропущений строк поновленню не підлягає.
Отже, Мінфіном дещо спрощено і скорочено адміністративну процедуру подання скарг, тепер в ній наявні лише дві ланки, введено можливість поновлення строку, а також збільшено строк для оскарження завдяки заміні поняття «календарних днів» на «робочих днів».
По материалам: [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]