Податковим кодексом до Закону про РРО внесено зміни, якими встановлено, що цей Закон визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх госпсуб’єктів та їхні господарські одиниці, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формах. Встановлення норм щодо незастосування реєстраторів розрахункових операцій в інших законах, крім Податкового кодексу України, не допускається.
Зазначимо також, що дозволено використовувати РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі. Проте первинна реєстрація РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, дозволяється з 1 грудня 2011 року після підтвердження їх відповідності за результатами перевірки щодо створення контрольної стрічки в електронній формі. Вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі в РРО та модемів для передачі даних встановлюються ДПАУ (ч. 5 ст. 13 Закону про РРО). При цьому РРО, що створює контрольну стрічку в електронній формі, повинен забезпечувати неможливість спотворення або знищення даних про проведені розрахункові операції, копій розрахункових документів, які на ній містяться, можливість ідентифікації зазначеного реєстратора на такій стрічці (ч. 2 ст. 12 Закону No481).
Пунктом 7 ст. 3 Закону про РРО (ця норма набирає чинності з 01.01.2012 р.) зобов’язано осіб, що здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формах, подавати до податкових органів звітність, пов’язану із застосуванням РРО та РК, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі неподання передбаченої цим пунктом звітності дротовими або бездротовими каналами зв’язку. Копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО, що створює її в електронній формі, а для РРО, що створює контрольну стрічку в друкованому вигляді, в його пам’яті або в пам’яті модема, який до нього приєднаний, подаються госпсуб’єктами (крім фізосіб — підприємців, які мають три або менше трьох РРО в одному пункті продажу товарів (послуг), до податкових органів дротовими або бездротовими каналами зв’язку в порядку, встановленому ДПАУ.
Зазначимо, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня до 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення (п. 7 підрозділу 10 розділу XX ПК). Такий розмір санкцій встановлено і для окремих порушень Закону про РРО. Виключено відповідальність за:
- неведення або ведення з порушенням встановленого порядку обліку товарів за місцем реалізації та зберігання (ст. 21 Закону про РРО);
- невідповідніcть суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а в разі використання розрахункової книжки — загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня (ст. 22 Закону про РРО);
- невиставлення цінників на товар, що продається (меню, прейскуранти або тарифи на послуги, що надаються), використання цінників та прейскурантів, що містять ціни і тарифи в іноземній валюті або в інших одиницях, які не є гривнею (ст. 23 Закону про РРО).