КМУ[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] затвердив нові:
Порядок зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН та
Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, а також ряд додатків до них що стосуються механізму блокування ПН/РК (Критерії ризиковості: платників і операцій, Перелік показників позитивної історії платника, таблицю платника ПДВ та інші).
Все це вкупі почне діяти з першого числа місяця, що настає за місяцем опублікування цієї постанови (якщо опублікують ще в січні – з 1 лютого цього року). З цієї ж дати втрачає чинність «славнозвісна» постанова КМУ № 117 від 21.02.2018 р. і старі правила блокування. Але
Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (затв. нак. Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520)[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] продовжить свою дію і після вступу в силу постанови КМУ № 1165.
Причини, що спонукали КМУ видати цей норматив, гадаємо всім відомі: суд визнав недійсними окремі норми старого
Порядку зупинення (детальніше див. «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 100, с. 22).
У цілому ці нові «блокувальні»
Порядки й документи не надто відрізняються від старих, але дещо нам впало в очі.
1. Ознаки, які відсівають ПН/РК перед моніторингом:
- в ознаці «податкового навантаження» розмір сплаченої суми ПДВ за останні 12 місяців
збільшили з 400 тис. до 1 млн грн.;
- додалася ще одна антиблокувальна
ознака – товар/послугу з ПН/РК було зазначено в
Таблиці платника. Це - позитивна зміна, оскільки тепер Таблиця повинна бути фіскалами
врахована ще до моніторингу ПН/РК! При цьому старі прийняті Таблиці повинні залишитись чинними й при новому порядку блокування.
2. Критерії ризиковості платників майже ті ж самі і, нажаль, критерій про «наявність інформації» у податківців щодо «ризиковості операції» нікуди не зник. Тобто руки в них будуть так само розв’язані… Але тепер для «ризикових» платників прописана можливість документально спростувати свою ризиковість і комісія регіонального рівня (це її компетенція) на такі документи повинна відреагувати протягом 7 днів. У разі прострочення з рішенням ризиковість з платника має знятись автоматично.
3. Значно звузили
показники «позитивної історії» платника (вони дозволяють уникнути критеріїв ризиковості операцій, тобто втекти від блокування через ризиковість операції стане важче):
- обсяг постачання одному покупцеві знижено з 150 до 50 тис. грн., але при цьому ще й обсяг поставок місяця не повинен перевищувати 500 тис. грн., і керівник не повинен «сидіти» більш ніж в трьох таких «кріслах»;
- скасовано два показники з обсягів постачання, а 20%-вий показник постачання одного коду товару/послуги змінено на 100% -вий;
- залишкова вартість ОЗ тепер повинна буде перевищувати 5 млн грн. (зараз - 1 млн);
- сплата ЄСВ на одного працюючого - перевищувати ЄСВ з МЗП більш ніж в 2 рази (зараз -1,5) і чисельність повинна бути не менше 5 чол. (нове);
- загальна сума податків минулого року повинна перевищувати 10 млн грн. (зараз – 5 млн).
4. Погіршили
критерій ризиковості операцій, пов'язаний з часткою «підозрілих» товарів з Переліку фіскалів (цей Перелік повинен затверджуватися окремим наказом ДПС і оприлюднюватись на її сайті). Тепер товарів з Переліку в загальній різниці між придбаннями і продажами товарів повинно бути більше 50% (зараз - понад 75%)!
5. В
сі рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК прийматимуть
регіональні комісії,
центральна комісія лише
розглядатиме скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК.
Детальніше ми проаналізуємо ці «блокувальні» зміни в одному з найближчих випусків [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки].
О. Павленко, податковий експерт
редакції «Податки та бухгалтерський облік»
[необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]
Див. [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] та [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки] По материалам: [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]