Кадрові питання важливі. «Кадры решают все» Л.І.Брєжнєв.

На державній службі відбулась негативна селеція кадрів.

Аналогічна ситуація в органах Державної фіскальної служби (тепер - ДПС України). Відповідно, безграмотність, непрофесіоналізм та корупція.

Але в контексті ДФ(П)С України, проблеми з кадрами мають наслідком серйозні проблеми для економіки.

Характерним прикладом є Система електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ) та зупинення (блокування) реєстрації податкових накладних.

Мета введення СЕА ПДВ (декларувалась): знищити фіктивні фірми. По факту – це не відбулося. Логічно було б СЕА ПДВ скасувати, як проект, що не дав результату. Цього теж не відбулося.

Таким чином, позитивного результату СЕА ПДВ не дала.

А негативні наслідки реалізувались у повному обсязі:

а) загальмувався процес «гроші-товар-гроші» - результат попереднього резервування коштів на електронних рахунках СЕА ПДВ;

б) криза розрахунків: обслуговування вимог СЕА ПДВ «вимиває» кошти з обороту фірм. Високі процентні ставки по кредитам, обмеження в забезпеченні кредитів, призводять до фінансових проблем, удорожання продукції, росту цін;

в) виник екзотичний злочин: крадіжка резерву з електронних рахунків СЕА ПДВ. Для боротьби з яким ввели блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН;

г) блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН теж тягне «вимивання» обігових коштів фірм: зобов’язання є, а податкового кредиту немає = ПДВ сплачується в завищеному розмірі.

Єдина країна, де окрім України, є СЕА ПДВ - «лідер світової економіки» Вірменія.

Враховуючи зазначене, єдиним наслідком СЕА ПДВ (що не дала результату) є те, що аварійно введене в додаток до СЕА ПДВ блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН є механізмом виконання ДФ(П)С України планових показників з надходження ПДВ до бюджету.

Техніка така: в довільному порядку блокується реєстрація податкових накладних в ЄРПН на суму, необхідну для виконання планових показників + для забезпечення корупційного доходу чиновників (за розблокування).

Говорити про якусь ризиковість – не має смислу.

Всі справи щодо блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН, що наразі доповнились позовними вимогами про виключення підприємства зі списку ризикових, за позовами регіонів України, розглядають критично завантажені адміністративні суди.

Позитив: Практика ОАСК по таких справах – якщо є належна акуратність позивача у документах, - 100% на користь платників податків.

Негатив:

д) суди, буквально, завалені такими справами. Така безглузда завантаженість судів заважає здійсненню правосуддя у дійсно важливих справах;

е) Розгляд справ, відповідно, триває довго. ДФ(П)С України судові рішення не виконує, процес виконання – це ще та робота…, оскільки ДФ(П)С України традиційно не поважає Закон. Правило «час-гроші» працює проти платників податків;

є) Судовий розгляд справ вимагає від платників податків витрат на судовий збір, на оплату послуг адвокатів, часто – на поїздки до суду;

ж). Паралельно, до виконання ДФ(П)С України судових рішень, підприємства змушені сплачувати завищений ПДВ;

з) + див. п. б).

к) фінансові проблеми платників податків - фірми закриваються – безробіття росте – люди їдуть за кордон в пошуках роботи, ростуть виплати на допомогу по безробіттю.

СЕА ПДВ і блокування податкових накладних - не єдиний безглуздий і шкідливий для економіки аспект діяльності ДФ(П)С України та навколоподаткових політиків.

Фактично, вся практична діяльність органів ДФ(П)С України не має нічого спільного навіть з Податковим кодексом України.

З точки зору практичного застосування, податки можливо успішно збирати навіть на основі законів 90-х років. Всі наступні зміни тільки погіршували ситуацію.

Сам ПК України є лише компіляцією попередніх законів та нормативних актів. Це не кодекс – див. підручник «Теорія права» та, для порівняння, КК України, КПК України, ГК України, ГПК України та інші кодекси. Все це наслідок – див. п.1.

При цьому, навіть цей, недолугий податковий кодекс містить чіткий і, що важливо – дуже простий (елементарний) механізм адміністрування ПДВ, що абсолютно унеможливлює ухилення від сплати ПДВ.

Відтак, основними чинниками створення податкового фільму жахів є наступне:

- податковий кодекс не має площадки, де могли б існувати фіктивні фірми;

- оскільки законний метод адміністрування ПДВ дуже простий, то 90% податкових панів і панянок втратять свої низькооплачувані робочі місця;

- застосування закону позбавить податківців доплат важелів втручання у роботу підприємств.

Такі проблеми не вирішуються злиттям чи розділенням податкової і митниці, зміною законів тощо. Див. басню Івана Крилова «Квартет» та анекдот про бізнес-план виведення борделю зі збитковості.

Наразі створений податківцями блокбастер – на всіх екранах країни.

У номері №44 (932) від 03.11.2015 журналу «Юридична практика» я з співавтором - аудитором, віце-президентом УСПП Юлією Дроговоз, розмістила статтю, яку журнал пророче назвав «Выйти блоком». У статті, у далекому 2015 році було викладено всі негативні наслідки цієї податкової ініціативи.

Сьогодні монстри з податкового фільму жахів вийшли в реал, вийшли боком підприємствам реального сектору. І вже нищать український бізнес. І економіку країни.

І, окрім як законними методами вийти за встановлені податківцями «флажки», – іншого шляху для бізнесу немає. Бездіяльність – загибель бізнесу.

Методика – у статті «Юридичної практики» «Выйти блоком».

Про динаміку поступового загону підприємств у податкові «флажки» - у моїй статті «Фіктивний брак» у номері журналу «Юридична практика»№47 (883) від 25.11.2014. Фіктивна боротьба податківців за податки призвела до того, що маємо.



«Юридична практика» дає дивні, але, як показує життя – точні заголовки.

По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки