Як відомо, «час – це гроші», ну, а коли не гроші, то дуже вагомий актив!

Тому важливо розуміти, що запит від податкових органів найчастіше є сигналізатором наявності проблеми, наслідки від якої для початку можна відтягнути.

Для цього достатньо знати буквально декілька моментів:



Не поспішаємо отримувати

Як правило, отримувати лист потрібно, але робити це необхідно дуже повільно (тобто за декілька днів до закінчення граничного «поштового терміну»)!

І тут пам'ятайте «2 правила»:



в загальному випадку лист може зберігатися на поштовому відділенні 1 місяць;



БОНУС - за заявою даний термін можна продовжити до 2х місяців.



не поспішаємо відповідати

Виявляється, тут теж можна виграти за часом:



за загальним правилом такий термін становить 15 робочих (а не календарних) днів (див. наприклад, п.п.78.1.1., п.п.78.1.4. п.78.1. ст.78 ПКУ)



ЩЕ ОДИН БОНУС - на сьогодні терміни для підготовки відповідей на запити податкових органів, передбачені статтями 73 і 78 ПКУ, зупинені до останнього календарного дня місяця, в якому завершиться карантин (п.52-8 підрозділ 10 розділу ХХ ПКУ).



не поспішаємо надавати копії доків

Очевидно, що в разі, наприклад, втрати документів, платник фізично не зможе виконати вимоги запиту та й не зобов'язаний це робити «поспіхом», оскільки в такому випадку починає працювати алгоритм, передбачений положеннями п.44.5. ст.44 ПКУ («правило 90/120 днів»).



Замість висновків: у деяких можуть виникнути запитання на кшталт «якщо проблема дійсно є, то для чого «дихати перед смертю»?» З даного приводу можу впевнено заявити, що різниця все ж таки є. Наприклад, цей час можна з користю використати для



вивчення усієї ситуації та розробки захисної тактики,



виведення контрагента з «ризикових» (якщо проблема прийшла від нього),



допрацювання пакету первинних документів,



виведення активів з компанії (у випадку, якщо все дуже погано). І врешті-решт



зі спливом часу фіскальне напруження навколо вашої проблеми може значно зменшитись або ж взагалі зійти нанівець.



P.s. у майбутніх постах плануємо коротко, але дуже предметно відповісти на наступні запитання:

«Чому запити ДПС завжди потрібно отримувати?»

«Чому на запити ДПС завжди потрібно відповідати?»

«В яких випадках копії документів безпечніше не надавати?»

«Як відповісти, щоб мінімізувати податкову перевірку?»

По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки