Хто і чому скасував
Раніше вимога щодо ведення Книги відгуків та пропозицій була встановлена на законодавчому рівні, а саме Порядком провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженим постановою КМУ від 15.06.2006 р. № 833 (далі − Порядок).
Так, Книга відгуків та пропозицій мала бути у всіх місцях, де продавали товари гуртом чи вроздріб, ресторанах та знаходилась в кутку споживача на видному місці. Споживачі мали можливість залишати в ній свої зауваження чи відгуки, а керівництво закладу протягом 7 днів з дати запису у Книзі повинно було повідомити споживачу, яку роботу проведено у зв’язку з його зверненням.
Якщо керівництво закладу не реагувало на звернення, споживач міг звернутися до контролюючого органу (Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів). У зв’язку з таким зверненням контролюючий орган проводив перевірку, за результатами якої, у тому числі мав право притягнути суб’єкта господарювання до адміністративної відповідальності.
Однак, на сьогодні з розвитком цифрових технологій з’явилися зручніші та ефективніші способи для споживача залишити скаргу або відгук. І форма захисту прав споживачів у вигляді паперової Книги відгуків та пропозицій втратила свою ефективність.
Тож постановою КМУ від 06.03.2019 р. № 168 «Про внесення змін до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» внесено зміни до зазначеного Порядку, зокрема в частині скасування обов’язкового ведення Книги відгуків та пропозицій.
Крім того, 2 жовтня 2020 року Інструкція про Книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та у закладах ресторанного господарства, затверджена наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 24.06.1996 р. № 349, втратила чинність.
Куди тепер скаржитись
- Телефонувати на гарячу лінію торговельного закладу чи закладу надання послуг.
- Залишати відгуки на офіційному вебсайті, сторінка в соціальних мережах чи в профілі в Картах Google торговельного закладу чи закладу надання послуг або на спеціалізованих незалежних вебсайтах з відгуками (форумах).
Якщо потрібна допомога у захисті порушених прав
Якщо вам потрібна допомога у захисті порушених прав споживача, звертайтеся до фахівців системи надання необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки у зручний для вас спосіб.
По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки