Почнемо з головного. Відпустка є формою відпочинку, гарантованою усім працівникам ст. 45 Конституції України. В преамбулі Закону України «Про відпустки» зазначено, що відпустка надається працівникам для відновлення працездатності, зміцнення здоров’я, а також для виховання дітей, задоволення власних життєво важливих потреб та інтересів, всебічного розвитку особи.
У період відпустки працівник не несе обов’язку виконувати роботу, обумовлену трудовим договором, і підлягати внутрішньому трудовому розпорядку.
Відтак працівник повинен бути увільненим від виконання повноважень за посадою на час відпустки, дисциплінарне стягнення не застосовується при перебуванні працівника у відпустці.
Адже фактично робота під час відпустки (у тому числі й підписання документів) суперечить суті спмого поняття – відпустка.
Тобто працівники, які перебувають у відпустці чи на лікарняному, у розумінні трудового законодавства не можуть вважатися такими, що виконують в цей період роботу, обумовлену трудовим договором.
В нагоді може статися лист Міністерства соціальної політики України від 17.10.2016 р. № 376/06/186-16, в якому наголошено на неможливості виконання керівником (головним бухгалтером) посадових обов’язків у період відпустки.
Доцільно питання про призначення тимчасово виконуючих обов’язки врегулювати завчасно. Адже директор і бухгалтер можуть бути вдсутні не тільки в період відпустки, але й, наприклад, у зв’язку з відрядженням.
Зазвичай найчастіше обов’язки директора/головбуха виконують їх заступники, якщо заступника немає – керівник структурного підрозділу (заступник головбуха, рядовий бухгалтер) та т.і.
З метою уникнення можливих негативних наслідків до штату підприємства можна ввести посади, наприклад заступника керівника, обіймаючи яку працівники виконуватимуть обов’язки керівника (головного бухгалтера) у разі тимчасової відсутності останніх.
Спростить ситуацію, якщо питання призначення виконуючих обов’язки директора (головного бухгалтера) будуть прописані у посадових інструкціях працівників, які будуть тимчасово заміняти.
Виконання обов’язків керівника (головного бухгалтера) під час відпустки може здійснюватися шляхом:
- відкликання працівника з відпусткиу встановленому порядку;
- передачі повноважень(у тому числі права підпису) іншому працівнику.
Підприємство може самостійно визначати, який варіант оформлення тимчасово виконуючого обов’язки директора/головбуха вибрати в такому випадку. Адже із цього приводу чинне законодавство обмежень не встановлює.
Оформити тимчасового наступника директора/головбуха можна шляхом:
- тимчасового заступництва (заміщення). Працівник з вільняється від своєї основної роботи й виконує виключно обов’язки директора/головбуха;
- виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника. У такому випадку працівник буде виконувати обов’язки директора/головбуха без звільнення від своєї основної роботи (ст. 105 КЗпП).
Якщо у Вас виникають запитання щодо оформлення документів на відпустку, відповідь Ви знайдете у нашій книзі необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки.
По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки