В публікації збережено мову та стилістику оригіналу

ДПС коментує реакцію громадянина Плінського на необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки раніше оприлюдненої ним інформації про нібито «кришевання» керівництвом Головного управління ДПС в Одеській області схем ухилення від сплати ПДВ.

Наводимо цитати громадянина Плінського та коментарі до них:

«Во-первых касательно уголовных дел все может быть, я ж не Генпрокурор чтобы быть в курсе всех дел».

ДПС повністю згодна, що громадянин Плінський не Генпрокурор. Але його безапеляційні твердження про те, що керівництво Головного управління ДПС в Одеській області покриває схеми ухилення від оподаткування та отримує від цього корупційні доходи, могли, на думку ДПС, походити тільки від людини, яка повністю орієнтується у предметі свого «викриття» та володіє усіма фактами. Тепер, завдяки допису громадянина Плінського, розуміємо, що його безапеляційність ґрунтуєтеся не на фактах, а на його припущеннях.

«Во-вторых, пункт"Б" – уголовное дело в конце июля, не отменяет пункт "А" – работу этих компаний по скрутке НДС весь июнь и середину июля которые вы в своем ответе видимо "случайно" упустили. А это факт».

ДПС роз’яснює громадянину Плінському, що «фактом» його твердження стануть лише після представлення доказів, зібраних у встановленому законом порядку.

Співробітники податкової служби діють на підставах, у межах, і у способи, встановлені законом і відповідають за власні твердження (кажучи простіше, фрази на кшталт «я ж не Генпрокурор чтобы быть в курсе всех дел», якщо вони пролунають від податківця, закінчаться 100% програшем справи в суді).

Саме тому, до того, як застосувати до платника податків обмежувальні заходи у вигляді, наприклад, посиленого моніторингу реєстрації податкових накладних (те, що громадянин Плінський та деякі його не дуже обізнані колеги помилково називають «блокуванням»), ДПС та її регіональні управління здійснюють комплексний аналіз діяльності такого платника, в тому числі – за участі правоохоронних органів, який далеко не обмежується одним лише аналізом господарських операцій. Ще більш ретельно діяльність платника вивчається, коли інформація щодо такої діяльності надсилається до правоохоронних органів у вигляді заяви про наявність ознак злочину (податківці визначають суб’єкт можливим порушником законодавства на підставі фактів, а не припущень). А детальний аналіз інформації та збирання доказів потребує часу, особливо враховуючи, що лише у червні поточного року платниками податків, що перебувають на обліку в ГУ ДПС в Одеській області подано на реєстрацію більше 600 тисяч податкових накладних.

Втім цікаво буде подивитись майстер-клас громадянина Плінського на згадану тематику – достатньо лише надіслати усі ті «беззаперечні факти» щодо протиправної діяльності платників та податківців, яких він згадав у своєму репортажі, до правоохоронних органів, виклавши ці «факти» у форматі заяви про наявність ознак злочину. На відміну від публікацій на сайтах, власноруч написана заява створює для її автора прямі наслідки у вигляді кримінальної відповідальності у разі завідомо неправдивого повідомлення про злочин. Тож просимо громадянина Плінського продемонструвати впевненість у своїх словах письмово, як це робимо ми.

«Весь этот период Юлия Шадевская руководила налоговой Одессы, и скрутки эти компании реализовывали, а ее ведомство налоговые накладные фирм которые вымывали бюджетные миллионы не блокировало. Как с этим быть? Служебную проверку провели я надеюсь за этот период? Кто принимал накладные и почему они не блокировались?»

У ДПС податкові накладні приймає на реєстрацію не «хто», а «що». І це «що» зветься Система електронного адміністрування (СЕА) ПДВ. Тобто прийняття на реєстрацію податкових накладних не передбачає їх погодження посадовою особою. Подальше зупинення реєстрації окремих податкових накладних здійснюється СЕА також автоматично, з уникненням впливу людського фактору.

Єдиний спосіб, у який посадовець може вплинути на процес оцінки ризиків від операції, на яку реєструється податкова накладна, – це прийняття комісією (а не окремою посадовою особою) рішення про визнання платника податків таким, що відповідає критеріям ризиковості (так званий «ризиковий платник»), що є найбільш жорстким заходом запобігання податковим ризикам, і застосовується не більше ніж до 10% зареєстрованих платників ПДВ. При цьому законодавство дозволяє ДПС застосовувати такий захід виключно за наявності інформації про ризикову операцію, і податкова служба має чітко пояснити, у чому саме такий ризик полягає, і чим він обґрунтовується. До речі, громадянин Плінський може спробувати зробити це самостійно, наприклад, публічно пояснивши, які саме норми податкового законодавства порушили, на його думку, платники, проголошені ним злочинцями. Нам буде дуже цікаво це послухати, бо у Податковому кодексі України відсутній склад правопорушення, яке б формулювалося, наприклад, як «заборонено податковий кредит від придбання квітів використовувати для реєстрації податкових накладних на постачання послуг».

Але навіть ризиковий статус не є 100% гарантією, що реєстрація податкової накладної буде зупинена, адже законодавство передбачає існування так званих «критеріїв безумовної реєстрації», за умови відповідності яким податкові накладні платника податків будуть реєструватися СЕА, навіть за наявності ризикового статусу. До речі, саме на протиправному використанні цих критеріїв і базувалася одна з дійсно найзухваліших схем ухилення від оподаткування, через яку бюджет втратив мільярди гривень ПДВ. Проте працівниками ДПС, спільно з СБУ та Мінцифри ця схема, що базувалася на помилці в алгоритмі роботи СЕА, була викрита та зруйнована у травні поточного року. Саме руйнування цієї схеми призвело до бурхливої публічної реакції громадянина Киви (необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки).

Таким чином, ДПС та її регіональні підрозділи здійснюють опрацювання податкових ризиків (наголошуємо – ризиків, адже не кожен ризик, і навіть не кожне порушення податкового законодавства, є злочином) та вжиття передбачених законодавством заходів виключно в межах закону, спираючись на доведені факти, до яких твердження громадянина Плінського не належать.

Що стосується проведення службових перевірок, то такі заходи реагування застосовуються ДПС за наявності для цього законних підстав, а «аналітику» громадянина Плінського такими вважати неможливо. Додатково інформуємо громадянина Плінського, що він дуже помиляється, якщо думає, ніби СЕА ПДВ є якимось ексклюзивним ресурсом ДПС, де Служба може робити, що завгодно, без жодного нагляду та контролю. Принагідно інформуємо, що, станом на сьогодні, безпосередній доступ до СЕА (а також ряду інших інформаційних ресурсів ДПС) мають СБУ, НАБУ та ДБР, а також Тимчасова слідча комісія Верховної Ради, про що можна дізнатися на нашому вебпорталі: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки. Зазначимо, що така відкритість та підзвітність ДПС була запроваджена в останні три місяці саме з метою мінімізації ризиків приховування схем ухилення від оподаткування. Тож поточні операції в СЕА перебувають під оперативним контролем не тільки ДПС, але і ряду правоохоронних органів, а також народних депутатів.

А в цілому, найкращим спростуванням «викриттів» громадянина Плінського є його ж власноруч намальовані схеми – достатньо лише порівняти суми, зазначені у них, з тим, що ДПС та правоохоронцям вдалося зупинити у травні цього року: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки. До речі, тоді чомусь питання «скруток» та їх масштабів анітрохи не хвилювало нікого з сьогоднішніх «викривачів».

Наостанок зазначимо, що ДПС принципово налаштована на системну співпрацю з правоохоронними органами як для боротьби зі злочинами у сфері економіки, так і для викриття та припинення проявів корупції в самій Службі.
Разом з цим, ДПС займає і займатиме надалі активну позицію щодо протидії спробам розповсюдження недостовірної інформації про Службу та її працівників, оскільки вважає такі дії спрямованими на знищення авторитету державної влади в Україні, і буде реагувати на такі спроби максимально публічно, відкрито та зрозуміло для суспільства.



По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки