Створення єдиного органу фінансових розслідувань увійшло до першочергового пакету економічних реформ Спілки Українських підприємців (далі — СУП).

Ми виступаємо за створення органу з чітко визначеними повноваженнями й підслідністю щодо розслідування злочинів у економічній, фінансовій та податковій сферах.

Подібна система існує в Італії, Туреччині, Ісландії, Греції.

Наразі у парламенті зареєстровано законопроєкт 3087-д, розроблений за результатами доопрацювання прєкту необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки.

Документ передбачає створення Бюро економічної безпеки України – єдиного правоохоронного органу, на який покладаються функції запобігання, попередження, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних економічних правопорушень.

Що передбачає законопроєкт?

1) Директор Бюро економічної безпеки (БЕБ) призначається Президентом України за поданням конкурсної комісії.

2) Директор підзвітний Верховній Раді України та Президенту України про діяльність Бюро. Президент має право проводити незалежну оцінку діяльності органу;

3) Кількість працюючих в БЕБ складає не більше 4000 (чисельність збільшено на 1000 осіб);

4) Працівники Бюро – особи, які мають спеціальне звання, державні службовці, а також співробітники за трудовим договором. Доповнено статтею про наявність військових звань;

5) Керівник підрозділу внутрішнього контролю підпорядковується та призначаються Директором, за поданням конкурсної Комісії;

6) Закон вступає в силу на наступний день після прийняття. Бюро розпочинає роботу з моменту укомплектування штату 30%. Протягом двох місяців з початку діяльності, відповідний прокурор вирішує питання щодо передачі матеріалів кримінального провадження, які перебувають в іншому органі досудового розслідування та підслідні Бюро. Протягом місяця з моменту створення Бюро працівники податкової міліції повідомляються про звільнення.

Основними завданнями Бюро економічної безпеки є:

1) запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності;

2) участь у забезпеченні економічної безпеки держави шляхом протидії кримінальним правопорушенням, які мають негативний вплив на національну економіку, сприяють її детінізації, витоку капіталу та іншим негативним явищам, які уповільнюють темпи економічного зростання та загрожують національним інтересам у сфері економіки;

3) збирання та аналіз інформації щодо економічної злочинності, віднесених законом до підслідності БЕБ, та визначення способів запобігання їх виникненню в майбутньому.

Забороняється втручання державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, політичних партій, громадських об’єднань, інших фізичних або юридичних осіб у діяльність Бюро економічної безпеки України з підстав, не передбачених законом.

Бюро економічної безпеки України на безоплатній основі має безпосередній, у тому числі автоматизований, доступ до відомостей державних електронних інформаційних ресурсів та автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, адміністратором яких є державні органи, користується державними мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами.

Із Закону «Про Службу безпеки» вилучається норма про попередження, виявлення, припинення та розкриття злочинів корупції та організованої злочинної діяльності у сфері управління і економіки.

На думку нашої бізнес-спільноти прийняття законопроєкту №3087-д матиме позитивний вплив на зменшення втручання правоохоронних органів у діяльність бізнесу. Найважливішими для бізнесу нормами законопроекту 3087-д є ліквідація податкової міліції та обмеження повноважень Служби безпеки України щодо питань пов’язаних із злочинною діяльністю у сфері управління та економіки.

Водночас, доопрацьований 3087-д містить низку негативних положень, які, на думку бізнесу, потрібно переглянути:

— в частині зміни процедури призначення керівника Бюро економічної безпеки;

— збільшення граничної чисельності з 3000 до 4000 чоловік;

— послаблення вимог у доборі працівників, їх воєнізації;

— криміналізації статті щодо шахрайства з ПДВ.

СУП виступає проти ведення кримінальної відповідальності за податкове шахрайство.

— закладеному суттєвого впливу Президента на діяльність органу.



По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки