Попереднє бачення з’явилось в рішеннях регіональних комісій з 03.02 по 07.02, які почали активно вносити до переліку ризикових платників без подання останніми ПН/РК на реєстрацію. Відповідно з’явилось розуміння, що регіональні ДПС, навряд чи будуть самостійно приймати такі рішення без погодження з ДПСУ.
Проливає світло у цьому питанні «Директива» ДПС України від 23.01.2020 року за номером необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки, якою регіональні ДПС уповноважено «забезпечити проведення інвентаризації» раніше внесених платників до переліку ризикових та забезпечити приведення у відповідність інформацію щодо них в ІТС «Податковий блок». Простими словами замінити «1.6» на «8». Але… Порядок 1165 почав діяти з 01.02.2020 р., відповідно застосувати законно п. 8 Критеріїв ризиковості ДПС має можливість лише при умові подання з цього часу платником ПН/РК на реєстрацію. Вся інша «інвентаризація» ніщо інше ніж – самоправство, яке у Державі є, як адміністративно, так і кримінально караним діянням.
Отже, всім платникам, хто до 01.02.2020 р. перебував у переліку ризикових, на підставі Критеріїв визначених протиправними листами ДФС (2018-2019), повідомляємо, ви не відповідаєте п. 8 Критеріїв Порядку 1165, вас «проінвентаризовано» згідно вказівки ДПС.
Для платників! Подаючи інформацію та копії документів на виключення з ризикових радимо посилатись, не тільки про невідповідність Критерію, а й про протиправність рішення ГУ ДПС, прийнятого згідно вказівки ДПС.
Згідно інвентаризації з 03 по 07 лютого регіональними ГУ ДПС внесено до переліку ризикових 24 767 платників. Раніше їх було трохи більше (за даними ДПС листопад 2019 р., тільки згідно п. 1.6 - необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки ), когось можливо під час інвентаризації «забули». В цьому питанні НАБУ та Державне бюро розслідувань вміє добре рахувати.
Ще з нововведень. 3 лютого 2020 року ДПС приймає необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки, яким затверджує порядок взаємодії між структурними підрозділами ДПС та ГУ ДПС. Згідно п. 6, п.7 наказу фактично запроваджуються відповідні «списки», які можуть надходити, як з ДПС України, так і з інших ГУ ДПС. Отже, як завжди автоматизований аналіз СМКОР – це в першу чергу «доповідна записка».
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки затверджено склад Комісії ДПС, яка згідно п.п. 56.23.2 ПКУ мала б включати уповноважену особу Мінфіну. Але, що той ПКУ, в порівнянні з наказами ДПС, ось два роки згідно листів ДФС включали до ризикових і ... ніякої відповідальності.
Тому знову маємо підзаконня, яке поширює беззаконня.
Якщо ж досудової реакції ДПС не має, сміливо подавайте до суду, і якщо побачите на порозі суду представника ДПС – не адвоката, женіть геть. Закон № 390-IX, щодо самопредставництва, прийнятий Радою поспіхом, суперечить нормам Конституції, тому виникає юридична колізія. У свою чергу, Конституція України має найвищу юридичну силу, відтак, у питаннях представництва юридичних осіб варто застосовувати ст. 1311, ст. 1312 Конституції України (Представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах виключно прокурорами або адвокатами здійснюється з 1 січня 2020 року).
Для ДПС порада! Починайте наймати через Прозоро адвокатів, вони вже добре орієнтуються в питаннях «блокування» ПН/РК, ви їх за цей час добре підготували.
На останок, все вище перелічене – це чергова хвиля сюрреалізму податкового адміністрування ПДВ по формулі «депонування + блокування», в якій «право» поглинається політичною необхідністю.
І як завжди: гарного вам всім податкового настрою під час очікування квитанції по реєстрації ПН/РК!
Денис Осмоловський, керівник в "Єдина служба правової допомоги".
По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки