Все це вкупі почне діяти з першого числа місяця, що настає за місяцем опублікування цієї постанови (якщо опублікують ще в січні – з 1 лютого цього року). З цієї ж дати втрачає чинність «славнозвісна» постанова КМУ № 117 від 21.02.2018 р. і старі правила блокування. Але Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (затв. нак. Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520)необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки продовжить свою дію і після вступу в силу постанови КМУ № 1165.
Причини, що спонукали КМУ видати цей норматив, гадаємо всім відомі: суд визнав недійсними окремі норми старого Порядку зупинення (детальніше див. «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 100, с. 22).
У цілому ці нові «блокувальні» Порядки й документи не надто відрізняються від старих, але дещо нам впало в очі.
1. Ознаки, які відсівають ПН/РК перед моніторингом:
- в ознаці «податкового навантаження» розмір сплаченої суми ПДВ за останні 12 місяців збільшили з 400 тис. до 1 млн грн.;
- додалася ще одна антиблокувальна ознака – товар/послугу з ПН/РК було зазначено в Таблиці платника. Це - позитивна зміна, оскільки тепер Таблиця повинна бути фіскалами врахована ще до моніторингу ПН/РК! При цьому старі прийняті Таблиці повинні залишитись чинними й при новому порядку блокування.
2. Критерії ризиковості платників майже ті ж самі і, нажаль, критерій про «наявність інформації» у податківців щодо «ризиковості операції» нікуди не зник. Тобто руки в них будуть так само розв’язані… Але тепер для «ризикових» платників прописана можливість документально спростувати свою ризиковість і комісія регіонального рівня (це її компетенція) на такі документи повинна відреагувати протягом 7 днів. У разі прострочення з рішенням ризиковість з платника має знятись автоматично.
3. Значно звузили показники «позитивної історії» платника (вони дозволяють уникнути критеріїв ризиковості операцій, тобто втекти від блокування через ризиковість операції стане важче):
- обсяг постачання одному покупцеві знижено з 150 до 50 тис. грн., але при цьому ще й обсяг поставок місяця не повинен перевищувати 500 тис. грн., і керівник не повинен «сидіти» більш ніж в трьох таких «кріслах»;
- скасовано два показники з обсягів постачання, а 20%-вий показник постачання одного коду товару/послуги змінено на 100% -вий;
- залишкова вартість ОЗ тепер повинна буде перевищувати 5 млн грн. (зараз - 1 млн);
- сплата ЄСВ на одного працюючого - перевищувати ЄСВ з МЗП більш ніж в 2 рази (зараз -1,5) і чисельність повинна бути не менше 5 чол. (нове);
- загальна сума податків минулого року повинна перевищувати 10 млн грн. (зараз – 5 млн).
4. Погіршили критерій ризиковості операцій, пов'язаний з часткою «підозрілих» товарів з Переліку фіскалів (цей Перелік повинен затверджуватися окремим наказом ДПС і оприлюднюватись на її сайті). Тепер товарів з Переліку в загальній різниці між придбаннями і продажами товарів повинно бути більше 50% (зараз - понад 75%)!
5. Всі рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК прийматимуть регіональні комісії, центральна комісія лише розглядатиме скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК.
Детальніше ми проаналізуємо ці «блокувальні» зміни в одному з найближчих випусків необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки.
О. Павленко, податковий експерт
редакції «Податки та бухгалтерський облік»
редакції «Податки та бухгалтерський облік»
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки Див. необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки та необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки