Тобто у покупця при отриманні мотиваційної виплати (бонусу) від продавця виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму отриманої виплати (бонусу). При складанні податкової накладної на операцію з отримання мотиваційної виплати (бонусу), на думку, ДФС, в графі 3.3 "Код послуги згідно ДКПП" необхідно вказувати код маркетингових послуг.
Аналогічна думка була висловлена в необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки.
Іншими словами, органи ДФС бачать бонусну систему заохочень наступним чином:
- продавець відвантажує товар покупцю за договором, в якому зазначено, що якщо покупець оплатить товар протягом трьох днів, то отримає бонус у розмірі 100 грн. При цьому виписується податкова накладна на відвантаження в загальному порядку;
- покупець оплачує товар протягом трьох днів;
- продавець виплачує покупцю винагороду в розмірі 100 грн., вказуючи в платіжному документі, що це бонус згідно з визначеним пунктом договору;
- покупець отримує 100 грн. і, усвідомивши, що виконавши умову договору, він зробив послугу продавцеві, виписує податкову накладну на маркетингову послугу і складає відповідний акт виконаних маркетингових послуг. Причому незрозуміло, ПДВ в даному випадку треба "витягти" з отриманої суми або "накрутити" зверху. Консультації податкових органів з цього приводу мовчать.
Бонус (лат. Bonus) - це премія, тобто заохочувальна винагорода. По суті, такі виплати з метою оподаткування слід трактувати як безповоротну фінансову допомогу, а не постачання.
Мотиваційні і стимулюючі виплати не відповідають визначенню "поставка послуг", наведеному в п.п. 14.1.185 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, а також визначенню "маркетингові послуги", наведеному в п.п. 14.1.108 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, тому вони не є об'єктом оподаткування ПДВ.
Однак сперечатися з органами ДФС буде проблематично, тому, на наш погляд, простіше для обліку використовувати дисконтну систему заохочень, ніж бонусну. Тобто не виплачувати суму окремим платежем, а враховувати її у вартості самої поставки.
По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки