Автор: Борікун Тетяна Вікторівна

До 1 липня всі українці, мають вирішити, хто утримуватиме їхні будинки.

Створити їм об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), залишитись на утриманні свого обслуговуючого підприємства чи обрати нове – на вирішення цього питання вони мають ще трохи більше п’яти місяців. Якщо ж до визначеного терміну мешканцям визначитися не вдасться, рішення за них приймуть у міській раді.


Ідеальний варіант для організованих

1 липня 2015 р. набрав чинності новий закон «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Згідно з ним, до 1 липня 2016 р. всі без винятку багатоквартирні будинки мають обрати одну з форм управління спільним майном.

Начальник управління житлової політики департаменту житлової, комунальної політики та благоустрою Геннадій Пономаренко розповідає, що до 1 липня мешканці повинні або створити ОСББ, або зібрати не менше 75% голосів та вибрати будь-яку організацію, яка буде обслуговувати будинок. Таким чином вони не прив’язуються до ЄРЦ чи ЖЕКу.

За його словами, людям поставили обмеження терміном у рік, бо якщо поставити обмеження у два-три роки, то люди все забудуть. Однак це не означає, що після 1 липня мешканці не зможуть вибрати собі управителя. Просто не може бути так, що будинок ніким не буде обслуговуватись.

«1 липня – це не якийсь кордон. Якщо зараз закон скаже, що відтепер ви можете визначатись з управителем, то люди почнуть тягнути 10 років. Тому будуть будинки без управителя, будинки, які нібито визначились, але так і не доробили це, і хтось когось не обслуговує. Тому чітко сказали: даємо вам рік, а якщо за цей час з управителем не визначились, то місто вирішує призначити їм управителя на конкурсних засадах», – зазначає Пономаренко.

Геннадій Пономаренко вважає, що у тих будинках, де живуть організовані мешканці, створення ОСББ – це ідеальний варіант. А там, де вони не організовані, його створення є недоцільним, тому що буде безлад. Він акцентує, що ОСББ не є чимось таким, що завтра туди у примусовому порядку загонять усіх, це лиш один із варіантів управління будинком.

«Головний плюс ОСББ – це не те, що зразу ремонти зробили і все класно. Просто люди бачать, куди ідуть їхні кошти», – додає він.


Як створити ОСББ?

Начальник відділу житлового господарства переконує, що створити ОСББ юридично взагалі немає жодних проблем. Для цього тільки потрібно пройти низку етапів.

Перший етап: створення ініціативної групи. Ініціативна група повинна складатися з не менше трьох власників квартир чи нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку. Наймачі/орендарі квартир і нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку не можуть бути членами ОСББ та ініціативної групи.

Основною метою ініціативної групи є скликання установчих зборів, а також підготовча роз’яснювальна робота, підготовка проектів документів для розгляду на установчих зборах тощо.

На ініціативну групу покладається вирішення таких завдань: попередня оцінка економічного стану будинку; збір інформації про власників квартир, власників нежитлових приміщень та орендарів таких приміщень тощо; підготовка пропозицій щодо членів правління ОСББ, ревізора, кандидатури уповноваженого для проведення державної реєстрації; організація і проведення установчих зборів ОСББ.

Другий етап: підготовка до проведення установчих зборів. Для цього ініціативна група повинна призначити дату, час і конкретне місце проведення установчих зборів. Закон передбачає, що час і місце проведення мають бути зручними для більшості можливих учасників зборів. Крім того, ініціативна група повинна підготувати проекти таких документів для проведення установчих зборів:

– копію статуту ОСББ (копії проекту статуту можна роздати власникам житлових і нежитлових приміщень будинку для ознайомлення перед установчими зборами);

– протокол установчих зборів;

– список реєстрації учасників установчих зборів.

Про проведення установчих зборів ініціативній групі необхідно письмово повідомити всіх власників житлових та нежитлових приміщень будинку хоча б за 14 днів до дати проведення.

Третій етап: проведення установчих зборів. Установчі збори правочинні, якщо на них присутні понад 50% власників квартир та нежитлових приміщень. Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх власників.

Установчі збори приймають рішення:

– про створення об’єднання;

– затверджують статут (який розробляється відповідно до типової форми);

– обирають органи управління (голову та членів правління, голову та членів ревізійної комісії);
– визначають назву об’єднання.

Четвертий етап: державна реєстрація ОСББ. Державна реєстрація об’єднання проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Для того, щоб зареєструвати ОСББ, треба мати пакет документів, у який входять заява про державну реєстрацію, два примірники статуту, протокол установчих зборів, реєстраційна картка.

Після реєстрації можна виготовляти печатку та штамп ОСББ, відкривати розрахунковий рахунок у банку та займатися господарською діяльністю.

П’ятий етап: передача будинку на баланс. На цьому етапі, як зазначає Геннадій Пономаренко, ОСББ уже є, але будинку на балансі ще немає. Тому потрібно зв’язатися з попереднім балансоутримувачем та укласти акт прийому-передачі будинку на баланс.

Мешканці багатоквартирних будинків ще мають час подумати, чи створювати їм ОСББ, чи обрати управителя на загальних зборах, чи залишатись пасивними і замість них управителя на конкурсних засадах призначить міська рада. Але затягувати з рішенням – не варто.


необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки



Інформація по темі:

необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки

необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки

необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки

необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки

необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки

необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки




По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки