Податківців запитали: чи проводиться позапланова документальна перевірка для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування, яке виникло за рахунок від’ємного значення, сформованого за операціями, які здійснені до/після 1 липня 2015 року?

Відповідь фахівців ДФСУ була наступною. Згідно з п.п. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що бюджетне відшкодування – відшкодування від’ємного значення ПДВ на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розд. V ПКУ.

Згідно із п. 200.10 ст. 200 ПКУ протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до ст. 200 ПКУ та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування у разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених п. 200.11 ст. 200 ПКУ, – за результатами перевірки, зазначеної у п. 200.11 ст. 200 ПКУ, що проводяться відповідно до ПКУ.

Сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою контролюючим органом з дня, наступного за днем закінчення терміну проведення камеральної перевірки, у разі якщо камеральна перевірка проведена не була або за результатами проведення перевірки податкове повідомлення-рішення не було надіслано платнику податку у строк, визначений ПКУ.

Відповідно до п. 200.11 ст. 200 ПКУ контролюючий орган має право провести документальну перевірку платника податку в разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від’ємного значення, сформованого за операціями:

за періоди до 1 липня 2015 року, що не підтверджені документальними перевірками;

з придбання товарів/послуг у платників податку, що використовували спеціальний режим оподаткування, визначений відповідно до ст. 209 ПКУ, за період до 1 січня 2016 року.


Пунктом 37 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ встановлено, що контролюючі органи не здійснюють документальні позапланові виїзні перевірки щодо достовірності сум бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, заявлених платниками у звітних періодах, що настають після 1 липня 2015 року, крім випадків, визначених п. 200.11 ст. 200 ПКУ.

З 1 липня 2015 року призупиняється дія п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 ПКУ, абз. 4 п. 82.4 ст. 82, п. 200.11 ст. 200 ПКУ, а також дія п. 200.14 ст. 200 ПКУ в частині проведення документальних позапланових виїзних перевірок.

Бюджетне відшкодування сум податку на додану вартість, задекларованих до відшкодування до 1 липня 2015 року, здійснюється у порядку, визначеному ст. 200 ПКУ у редакції, що діяла станом на 1 липня 2015 року.

Таким чином, [b]платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування у разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки.[/b]

Водночас, за наявності достатніх підстав, для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування, яке виникло за рахунок від’ємного значення сформованого за операціями здійсненими до 1 липня 2015 року, що не підтверджено перевірками, контролюючий орган має право провести документальну перевірку платника податку.


По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки