Статтею 13 Закону України «Про охорону праці», а також п. 1 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 року № 442 (далі – Порядок № 442) передбачено проведення атестації робочих місць за умовами праці. Крім того, як зазначено в ст. 34 Закону України «Про охорону праці», місцеві держадміністрації у межах відповідних територій вживають заходів до проведення атестації робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці.
Не проведення атестації може загрожувати адмінвідповідальністю за ч. 2 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП). До того ж сплата штрафу однаково не звільнить суб’єкта господарювання від обов’язку проведення атестації, так як в ході виявлення даного порушення контролюючим органом неодмінно буде видано відповідний припис.
Порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, а також інші порушення вимог законодавства про працю тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян – суб’єктів підприємницької діяльності від тридцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 41 КУпАП).
Також непроведення атестації призведе до порушення прав працівників — фактично, виконуючи шкідливі та/або важкі роботи, наймана особа не одержить передбачених законодавством компенсацій і соціальні гарантії.
У випадку, якщо не проведення атестації призвело до порушення норм охорони праці, то до підприємства може бути застосована санкція у вигляді призупинення роботи підприємства до усунення порушень у сфері охорони праці.
Керівник також може бути притягнутий до кримінальної відповідальності за ст. 271 Кримінального кодексу України, якщо непроведення атестації стало наслідком заподіяння шкоди здоров’ю працівнику.
По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки