Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: новый "Реєстр виданих та отриманих податкових накладних" та Порядку його ведення
Украинский 1С форум: всё про 1С 8.3, 1С 8.2, 1С 8.1, 1С 8.0, 1С 7.7 > Уголок бухгалтера > Бухгалтерский учет, налоги, последние изменения законодательства
World1С
Кто что слышал по поводу обновлений на 1С. необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки

ЗЫ: OPZ уже обновился (необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки)
Vofka
У меня сейчас как раз встал этот вопрос. Одно скажу: гемор будет.

Цитата
OPZ уже обновился

Бест по моему тоже
logist
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 26.01.2011 р. № 2049/7/16-1117


Державні податкові адміністрації
в Автономній Республіці Крим,
областях, мм. Києві та Севастополі



Щодо наказу ДПА України від 24.12.2010 № 1002


Державна податкова адміністрація України повідомляє, що з метою забезпечення застосування пункту 201.15 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі – Кодекс) наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 № 1002 „Про затвердження форми Реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Порядку його ведення”, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 за № 1402/18697 (далі – наказ № 1002), затверджено нову форму Реєстру виданих та отриманих податкових накладних (далі – Реєстр) та Порядок його заповнення (далі – Порядок).

Наказ № 1002 набрав чинності з дня офіційного опублікування (з 10 січня 2011 року – „Офіційний вісник України”, №101, 2010).

Нова форма Реєстру містить суттєві відмінності від попередньої:

1) Реєстр містить службові поля від 01 до 06.

У службовому полі Реєстру для відмітки про тип декларації (рядки 011 – 012) та службовому полі для відмітки про форму податкової декларації (рядки 021 – 024) вказується позначка (х) у рядку службового поля, яке відповідає типу та формі декларації.

У службовому полі Реєстру для відмітки номеру порції Реєстру (рядок 013) вказується числове значення від 01 до 99.
Примітка: згідно з електронним форматом (відповідно до стандарту), затвердженим Державною податковою службою України, Реєстри, які містять значну кількість записів, рекомендується подавати порціями не більше 20 тисяч записів.

У службовому полі 03 „Звітний (податковий) період” зазначається звітний (податковий) період (місяць чи квартал), за який подається Реєстр.

У службовому полі 04 „Платник” зазначається найменування – для юридичної особи та постійного представництва; прізвище, ім’я, по батькові – для фізичної особи-підприємця; найменування, дата та номер договору – для спільної діяльності; найменування, дата та номер договору – для особи-управителя майном; найменування, дата та номер угоди про розподіл продукції – для інвестора (його постійного представництва).

У разі ведення частини Реєстру філіями та структурними підрозділами платника у службовому полі 04 „Платник” зазначається найменування платника і через дріб найменування та числовий код, установлений для цих філій та інших структурних підрозділів.

У службових полях 05 „Індивідуальний податковий номер платника ПДВ” та 06 „Номер свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ” зазначається індивідуальний податковий номер платника ПДВ та номер свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ відповідно.

2) у розділі І Реєстру реєструються видані податкові накладні, а у розділі ІІ Реєстру - отримані податкові накладні та інші документи, які підтверджують факт придбання товарів/послуг;

3) крім того, Реєстр містить службові поля:

„Дата подання копії реєстру”;

„ініціали та прізвище”, „підпис” керівника та головного бухгалтера, їх „реєстраційний номер облікової картки платника податків”;

„ініціали та прізвище”, „підпис” - для платника ПДВ фізичної особи – підприємця;

„місце печатки”.

Стосовно нового Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних.

Порядком передбачено можливість делегування платником податку філії або структурному підрозділу права ведення частини Реєстру в межах діяльності такої філії (структурного підрозділу). Для цього платник податку повинен кожній філії та структурному підрозділу присвоїти окремий числовий код, про що письмово проінформувати орган державної податкової служби за місцем його реєстрації як платника податку на додану вартість.

У разі якщо платником податку делеговано філіям або структурним підрозділам право ведення частини Реєстрів, дані таких частин Реєстрів є складовими частинами Реєстру платника податку, який повинен бути складений як єдиний документ за результатами діяльності за відповідний звітний період з урахуванням показників реєстрів структурних підрозділів.

Під час виконання договорів про спільну діяльність, договорів управління майном та угод про розподіл продукції Реєстр ведеться особою, яка веде облік результатів такої діяльності.

Як і раніше, платники податку на додану вартість складають окремі Реєстри за такими видами діяльності:
сільськогосподарські підприємства, які застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства відповідно до статті 209 розділу V Кодексу;
сільськогосподарські підприємства усіх форм власності, які відповідають критеріям, визначеним статтею 209 Кодексу, але які не обрали спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського, лісового господарства та рибальства та реалізують молоко, худобу, птицю, вовну власного виробництва, а також молочні продукти, молочну сировину та м’ясопродукти, вироблені у власних переробних цехах (згідно з
пунктом 209.18 статті 209 Кодексу) ;
переробні підприємства усіх форм власності, які згідно з пунктом 1 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м’ясо та м’ясопродукти, іншу продукцію переробних тварин, закуплених у живій вазі (шкури, субпродукти, м’ясо-кісткове борошно), у повному обсязі спрямовують суми податку на додану вартість до спеціального фонду державного бюджету.

Крім того, пунктом 3 Порядку передбачено, що Реєстр ведеться в електронному вигляді у форматі, затвердженому центральним органом податкової служби, та за власним бажанням платника у паперовому вигляді.

Платники податку щомісяця в строки, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді. Реєстри можуть подаватися:

за допомогою телекомунікаційних мереж загального користування з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису (за умови отримання їх у визначеному законодавством України порядку) у форматі, затвердженому центральним органом податкової служби;
на електронних носіях.

У Реєстрі окремо обліковуються операції:

з постачання товарів/послуг, які оподатковуються податком на додану вартість за ставкою 20 відсотків чи 0 відсотків, звільнених від оподаткування, та тих, що не є об’єктом оподаткування;
з придбання товарів/послуг з метою використання у господарській діяльності платника для здійснення операцій, які оподатковуються податком на додану вартість за ставкою 20 відсотків чи 0 відсотків, звільнених від оподаткування, та тих, що не є об’єктом оподаткування, а також тих, які не призначаються для використання у господарській діяльності цього платника податку або для постачання послуг за межами митної території України чи послуг, місце постачання яких визначається за межами митної території України.

У розділі I Реєстру відображаються також податкові накладні, виписані у випадках, визначених пунктом 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА від 21.12.2010 № 969, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), вантажні митні декларації (далі - ВМД).

Облік виданих податкових накладних проводиться у день виникнення податкових зобов’язань, дата виникнення яких визначається відповідно до вимог статті 187 розділу V Кодексу.

Облік операцій з постачання товарів/послуг, що оподатковуються і звільнені від оподаткування, ведеться на підставі податкової накладної та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної).

Записи на підставі розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної) здійснюються у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань відповідно до статті 192 розділу V Кодексу.

Облік операцій з постачання товарів/послуг, які не є об’єктом оподаткування, включаючи ті, по яких податок на додану вартість не справляється (послуги, які постачаються за межами митної території України, або місце постачання яких визначається за межами митної території України), ведеться на підставі документів бухгалтерського обліку.

Особливості заповнення деяких граф розділу I Реєстру.

У графі 1 записується порядковий номер податкової накладної (порядковий номер податкової накладної відповідає порядковому номеру запису в Реєстрі), розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної).

У графі 2 вказується дата виписки податкової накладної.

У графі 3 вказується порядковий номер податкової накладної, що відповідає номеру з графи 1, номер розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної).

Для податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної) філій (структурних підрозділів) та/або складених за видами діяльності, що передбачають спеціальний режим оподаткування, порядковий номер (графа 3 Реєстру) відповідає порядковому номеру такої податкової накладної. Тобто, після номеру з графи 1 через дріб вказується код спеціального режиму та/або числовий код філії.

Порядковий номер інших документів, що вказуються у Реєстрі, складається з чисел, без додавання символьних позначок.

У разі якщо платником здійснюються експортні операції, у графі 3 проставляється останні шість знаків порядкового номеру ВМД.

У графі 4 зазначається вид документа згідно з такими позначеннями:

ПН – податкова накладна.
У разі виписки податкової накладної по окремих операціях, визначених у пункті 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА від 21.12.2010 №969, до виду документа додається код операції (наприклад, ПН – податкова накладна, ПН01 – податкова накладна, виписана на суму перевищення звичайної ціни над фактичною);

РК – розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної);

ВМД – вантажна митна декларація;

БО – документ бухгалтерського обліку.

У разі якщо дані документа включаються до уточнюючих розрахунків за звітний (податковий) період, до виду документа додається літера “У” (наприклад, ПН – податкова накладна, ПНУ – податкова накладна, яку включено до уточнюючих розрахунків).

У графі 5 вказується найменування (прізвище, ім’я, по батькові – для фізичної особи-підприємця) покупця.

У графі 6 вказується індивідуальний податковий номер покупця – платника податку на додану вартість.

У графах 7 – 12 відображається інформація щодо постачання товарів/ послуг.

У разі здійснення записів на підставі розрахунку коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної) такі записи здійснюються з відповідним знаком (+ чи –).

У розділі ІI Реєстру відображаються отримані податкові накладні, розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), ВМД, а також інші документи, на підставі яких здійснюється облік операцій з придбання товарів/послуг (пункти 201.10 та 201.11 статті 201 розділу V Кодексу).

При цьому, операції з отримання послуг від нерезидента на митній території України відображаються на підставі податкової накладної, податкові зобов’язання за якою включені до податкової декларації попереднього періоду.

Облік придбаних товарів/послуг на митній території України в осіб, які не зареєстровані як платники податку на додану вартість, ведеться на підставі документів, що засвідчують постачання таких товарів/послуг.

Особливості заповнення деяких граф розділу IІ Реєстру.

У графі 1 проставляється номер запису податкової накладної, розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), інших подібних документів, указаних у пунктах 201.10 та 201.11 статті 201 розділу V Кодексу, та документа, який засвідчує факт придбання товарів, ВМД. Указаний номер запису переноситься на зазначений документ.

У графі 2 вказується дата отримання податкової накладної чи іншого документа, указаного в підпункті 11.1 цього пункту.

До граф 3, 4 переносяться відповідні реквізити податкової накладної чи іншого документа, указаного в підпункті 11.1 цього пункту.
При цьому в графі 4 вказуються виключно числові значення з урахуванням наступного:
податкові накладні/розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної) складені філіями (структурними підрозділами) та/або за видами діяльності, що передбачають спеціальний режим оподаткування, мають порядковий номер з урахуванням коду спеціального режиму та/або числового коду філії вказаного через дріб;
для вантажних митних декларації по операціях з імпорту товарів вказуються останні шість знаків порядкового номеру ВМД.

У графі 5 зазначається вид документа згідно з такими позначеннями:

ПН – податкова накладна;
РК – розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної);
ВМД – вантажна митна декларація;
ЧК – касовий чек;
ТК – транспортний квиток;
ГР – готельний рахунок;
ПЗ – рахунок за послуги зв’язку;
ПО – послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку;
ЗП – заява платника та копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу V Кодексу;
НП – документ, що засвідчує придбання товарів/послуг на митній території України в осіб, які не зареєстровані як платники податку на додану вартість.

У разі якщо дані таких документів включаються до уточнюючих розрахунків за звітний період, до виду документа додається літера “У” (наприклад, ПН – податкова накладна, ПНУ – податкова накладна, яку включено до уточнюючих розрахунків).

У графі 6 вказується найменування (прізвище, ім’я, по батькові – для фізичної особи-підприємця) постачальника.
У разі придбання товарів за межами митної території України та отримання послуг від нерезидента на митній території України у графі 6 проставляються країна нерезидента та найменування (прізвище, ім’я, по батькові /за наявності/ – для фізичної особи) нерезидента.

У графі 7 вказується індивідуальний податковий номер постачальника – платника податку на додану вартість.
У разі якщо товари/послуги, придбані в нерезидента, не призначаються для використання у господарській діяльності або придбані з метою їх використання для постачання послуг за межами митної території України або послуг, місце постачання яких визначається відповідно до пункту 186.3 статті 186 розділу V Кодексу, у графі 7 відображається умовний ІПН “200000000000”.
Якщо товари/послуги придбані в нерезидента, у графі 7 відображається умовний ІПН “300000000000”.
У разі якщо товари/послуги придбані в особи, яка не зареєстрована як платник податку, у графі 7 відображається умовний ІПН “400000000000”.

У графі 8 вказується загальна сума, включаючи податок на додану вартість.

У графах 9, 11, 13 та 15 вказується вартість товарів/послуг та основних фондів без податку на додану вартість.
У разі здійснення записів на підставі розрахунку коригування до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної) такі записи здійснюються з відповідним знаком (+ чи –).

У графах 10, 12, 14 та 16 вказується сплачена (нарахована) сума податку на додану вартість за товарами/послугами та основними фондами, визначена виходячи з їх вартості, зазначеної у графах 9, 11, 13 та 15 (відповідно).
Сума податку на додану вартість, указана в графах 12, 14 та 16, до податкового кредиту не включається.
У разі придбання у платника податку на додану вартість товарів/послуг та основних фондів, звільнених від оподаткування, та тих, що не є об’єктом оподаткування, а також придбання в особи, незареєстрованої платником податку на додану вартість, у графах 10, 12, 14 та 16 робиться позначка “Ø” (нуль).

У разі здійснення записів на підставі розрахунку коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної) такі записи здійснюються з відповідним знаком (+ чи –).

Крім того, Порядком визначено, що якщо платником проводиться розподіл сум податкового кредиту відповідно до пункту 199.1 статті 199 та/або абзацу другого підпункту „а” підпункту 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 розділу V Кодексу, в останній день відповідного звітного (податкового) періоду робиться запис щодо коригування записів податкових накладних, відповідно до яких придбавались такі товари/послуги.

При цьому у графі 5 до виду документа додається літера „Р” (наприклад, ПН – податкова накладна, ПНР – податкова накладна, по якій проведено розподіл суми податкового кредиту).

Платники податку щомісячно визначають підсумки щоденно зареєстрованих операцій за звітний (податковий) період та окремо визначають підсумки для уточнюючих розрахунків.

Копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за новою формою подаються в електронному вигляді щомісячно в терміни, що передбачені для подання податкової звітності, починаючи із звітного (податкового) періоду за січень 2011 року.

Одночасно звертаємо увагу, що відповідно до пункту 201.4 статті 201 розділу V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI та п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА України від 21.12.10 №969 податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця.

При цьому, пунктом 201.10 статті 210 розділу V Податкового кодексу України та п. 6 Порядку №969 передбачено, що продавець зобов’язаний видати податкову накладну, яка відповідно до п. 11 підрозділу 2 розділу XX підлягає реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, тільки після такої реєстрації.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Таким чином, податкова накладна повинна бути зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних в день її виписки.

Державна податкова адміністрація України зобов’язує довести наказ № 1002 до відома органів державної податкової служби та платників податків і встановити контроль за його дотриманням.

Заступник Голови
О.М.Любченко
NS33
У нас тут паника по поводу пункта:

"У графі 1 записується порядковий номер податкової накладної (порядковий номер податкової накладної відповідає порядковому номеру запису в Реєстрі), розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної)."

Получается, что номер налоговой должен совпадать с номером реестра, соответственно, каждый месяц новая нумерация без пропусков.
Кто что думает по этому поводу?
Alan68
УТВЕРЖДЕНО
Приказ Государственной налоговой администрации Украины
24.12.2010 г. N 1002

Зарегистрировано
в Министерстве юстиции Украины
29 декабря 2010 г. за N 1402/18697


ПОРЯДОК
ведения реестра выданных и полученных налоговых накладных


1. Внедрение реестра выданных и полученных налоговых накладных (далее - Реестр) обусловлено требованиями пункта 201.15 статьи 201 раздела V Налогового кодекса Украины (далее - Кодекс).

Реестр является формой для записи (регистрации) выданных и полученных налоговых накладных.

Исправление ошибки в Реестре осуществляется методом "сторно" по правилам, предусмотренным для бухгалтерского учета, в момент выявления таких ошибок.

Коррекция ошибочных записей в Реестре не приводит к необходимости формирования новых (уточняющих) реестров.

2. Реестр ведется лицами, зарегистрированными как плательщики налога на добавленную стоимость.

Если не зарегистрированные плательщиками налога на добавленную стоимость филиалы и другие структурные подразделения плательщика налога самостоятельно осуществляют приобретение/поставку товаров/услуг и проводят расчеты с поставщиками/потребителями, то зарегистрированный плательщик налога, в состав которого входят такие структурные подразделения, может делегировать филиалу или структурному подразделению право ведения части Реестра в пределах деятельности такого филиала (структурного подразделения). Для этого плательщик налога должен каждому филиалу и структурному подразделению присвоить отдельный числовой код (номер, шифр), о чем в письменном виде проинформировать орган государственной налоговой службы по месту его регистрации как плательщика налога на добавленную стоимость. В случае, если плательщиком налога делегировано филиалам или структурным подразделениям право ведения частей Реестров, данные таких частей Реестров являются составными частями Реестра плательщика налога.

Во время выполнения договоров о совместной деятельности, договоров управления имуществом и соглашений о распределении продукции Реестр ведется лицом, которое ведет учет результатов такой деятельности.

Плательщики налога на добавленную стоимость составляют отдельные Реестры по таким видам деятельности:

сельскохозяйственные предприятия, применяющие специальный режим налогообложения деятельности в сфере сельского и лесного хозяйства, а также рыболовства в соответствии со статьей 209 раздела V Кодекса;

сельскохозяйственные предприятия всех форм собственности, отвечающие критериям, определенным статьей 209 Кодекса, и которые не избрали специальный режим налогообложения деятельности в сфере сельского, лесного хозяйства и рыболовства и реализуют молоко, скот, птицу, шерсть собственного производства, а также молочные продукты, молочное сырье и мясопродукты, произведеные в собственных перерабатывающих цехах;

перерабатывающие предприятия всех форм собственности, которые согласно пункту 1 подраздела 2 раздела XX Кодекса за реализованные ими молоко, молочное сырье и молочные продукты, мясо и мясопродукты, другую продукцию переработки животных, закупленных в живом весе (шкуры, субпродукты, мясо-костная мука), в полном объеме направляют суммы налога на добавленную стоимость в специальный фонд государственного бюджета.

3. Реестр ведется в электронном виде в формате, утвержденном центральным органом налоговой службы, и по собственному желанию плательщика в бумажном виде.

Плательщики налога ежемесячно в сроки, предусмотренные для представления налоговой отчетности (календарный месяц), в том числе для которых установлен отчетный налоговый период - квартал, подают органу государственной налоговой службы копии записей в реестрах выданных и полученных налоговых накладных за такой период в электронном виде. Реестры могут подаваться:

с помощью телекоммуникационных сетей общего пользования с использованием надежных средств электронной цифровой подписи (при условии получения их в определенном законодательством Украины порядке) в формате, утвержденном центральным органом налоговой службы;

на электронных носителях.

4. При проведении плановой или внеплановой выездной документальной проверки плательщик налога обязан обеспечить доступ должностных лиц органов государственной налоговой службы к Реестру.

5. В служебном поле Реестра для отметки о типе декларации (строки 011 - 012) и служебном поле для отметки о форме налоговой декларации (строки 021 - 024) указывается отметка (х) в строке служебного поля, которая отвечает типу и форме декларации.

В служебном поле Реестра (строка 013) указывается номер порции Реестра от 01 до 99.

В случае ведения части Реестра филиалами и структурными подразделениями плательщика (в соответствии с пунктом 2 данного Порядка) в служебном поле 04 "Плательщик" отмечается наименование плательщика и через дробь наименование и код (номер, шифр), установленный для этих филиалов и других структурных подразделений.

Лицо, которое ведет учет результатов во время выполнения договоров о совместной деятельности или договоров управления имуществом, ведет отдельные Реестры по отмеченной деятельности.

6. В Реестре отдельно учитываются операции:

по поставке товаров/услуг, которые облагаются налогом налогом на добавленную стоимость по ставке 20 процентов или 0 процентов, освобождены от налогообложения, и тех, которые не являются объектом налогообложения;

по приобретению товаров/услуг с целью использования в хозяйственной деятельности плательщика для осуществления операций, которые облагаются налогом налогом на добавленную стоимость по ставке 20 процентов или 0 процентов, освобождены от налогообложения, и тех, которые не являются объектом налогообложения, а также тех, которые не предназначаются для использования в хозяйственной деятельности этого плательщика налога.

7. Реестр является основанием для отображения сводных результатов такого учета в налоговых декларациях по налогу на добавленную стоимость.

8. В разделе I Реестра отображаются налоговые накладные, выданные в случаях, определенных пунктом 8 Порядка заполнения налоговой накладной, утвержденного приказом ГНА от 21.12.2010 г. N 969, расчет коррекции количественных и стоимостных показателей к налоговой накладной (приложение 2 к налоговой накладной), грузовые таможенные декларации (далее - ГТД).

8.1. Учет выданных налоговых накладных проводится в день возникновения налоговых обязательств, дата возникновения которых определяется в соответствии с требованиями статьи 187 раздела V Кодекса.

8.2. Учет операций по поставке товаров/услуг ведется на основании налоговой накладной и расчета коррекции количественных и стоимостных показателей к налоговой накладной (приложение 2 к налоговой накладной).

8.3. Записи на основании расчета коррекции количественных и стоимостных показателей к налоговой накладной (приложение 2 к налоговой накладной) осуществляются в случае осуществления коррекции сумм налоговых обязательств в соответствии со статьей 192 раздела V Кодекса.

8.4. Учет операций по поставке товаров/услуг, которые не являются объектом налогообложения налогом на добавленную стоимость в соответствии с требованиями статьи 196 раздела V Кодекса, ведется на основании документов бухгалтерского учета.

9. Особенности заполнения некоторых граф раздела I Реестра.

9.1. В графу 1 записывается порядковый номер налоговой накладной (порядковый номер налоговой накладной отвечает порядковому номеру записи в Реестре), расчета коррекции количественных и стоимостных показателей к налоговой накладной (приложение 2 к налоговой накладной).

9.2. В графе 2 указывается дата выписки налоговой накладной.

9.3. В графе 3 указывается порядковый номер налоговой накладной, который отвечает номеру из графы 1, номер расчета коррекции количественных и стоимостных показателей к налоговой накладной (приложение 2 к налоговой накладной).

В случае, если плательщиком осуществляются экспортные операции, в графе 3 проставляется номер ГТД.

9.4. В графе 4 отмечается вид документа согласно таких обозначений:

ПН - налоговая накладная.

В случае выписки налоговой накладной по отдельным операциям, определенным в пункте 8 Порядка заполнения налоговой накладной, утвержденного приказом ГНА от 21.12.2010 г. N 969, к виду документа добавляется код операции (например, ПН - налоговая накладная, ПН01 - налоговая накладная, выписанная на сумму превышения обычной цены над фактической);

РК - расчет коррекции количественных и стоимостных показателей к налоговой накладной (приложение 2 к налоговой накладной);

ВМД - грузовая таможенная декларация;

БО - документ бухгалтерского учета.

В случае, если данные документа включаются в уточняющие расчеты за отчетный период, к виду документа добавляется буква "У" (например, ПН - налоговая накладная, ПНУ - налоговая накладная, которая включена в уточняющие расчеты).

9.5. В графе 5 указывается наименование (фамилия, имя, отчество - для физического лица - предпринимателя) покупателя.

9.6. В графе 6 указывается индивидуальный налоговый номер покупателя - плательщика налога на добавленную стоимость.

9.7. В графах 7 - 12 отображается информация относительно поставок товаров/услуг.

9.8. В случае осуществления записей на основании расчета коррекции количественных и стоимостных показателей (приложение 2 к налоговой накладной) такие записи осуществляются с соответствующим знаком (+ или -).

10. В разделе II Реестра отображаются полученные налоговые накладные, расчеты коррекции количественных и стоимостных показателей к налоговой накладной (приложение 2 к налоговой накладной), ГТД, а также другие документы, на основании которых осуществляется учет операций по приобретению товаров/услуг. Согласно пунктам 201.10 и 201.11 статьи 201 раздела V Кодекса такими документами являются:

товарные чеки или другие расчетные документы, которые удостоверяют факт уплаты налога в связи с приобретением таких товаров/услуг, или первичные документы, составленные в соответствии с Законом Украины "О бухгалтерском учете и финансовой отчетности в Украине", подтверждающие факт получения таких товаров/услуг, копии которых прилагаются к заявлению с жалобой на поставщика этих товаров/услуг, прилагаемое покупателем товаров/услуг к налоговой декларации за отчетный период – (перевод «Профи Винс») в случае отказа со стороны продавца этих товаров/услуг предоставить налоговую накладную или при нарушении им порядка ее заполнения и порядка регистрации в Едином реестре налоговых накладных;

транспортный билет, гостиничный счет или счет, который выставляется плательщику налога за услуги связи, другие услуги, стоимость которых определяется по показателям приборов учета, содержащих общую сумму платежа, сумму налога и налоговый номер продавца, кроме тех, форма которых установлена международными стандартами;

кассовые чеки, которые содержат сумму полученных товаров/услуг, общую сумму начисленного налога (с определением фискального номера и налогового номера поставщика), на общую сумму полученных товаров/услуг не более 200 гривен в день (без учета налога).

10.1. Приобретение или изготовление товаров/услуг и приобретение (строительство, сооружение) основных фондов (основных средств, в том числе других необоротных материальных активов и незавершенных капитальных инвестиций в необоротные капитальные активы) на таможенной территории Украины отображается на основании налоговых накладных, расчетов коррекции количественных и стоимостных показателей к налоговой накладной (приложение 2 к налоговой накладной), а также других подобных документов, отмеченных выше.

10.2. Операции по ввозу товаров на таможенную территорию Украины отображаются на основании таможенной декларации, оформленной в соответствии с требованиями законодательства.

10.3. Операции по получению услуг от нерезидента на таможенной территории Украины отображаются на основании налоговой накладной, налоговые обязательства по которой включены в налоговую декларацию предыдущего периода.

10.4. Учет приобретенных товаров/услуг на таможенной территории Украины у лиц, которые не зарегистрированы как плательщики налога на добавленную стоимость, ведется на основании документов, удостоверяющих поставку таких товаров/услуг.

11. Особенности заполнения некоторых граф раздела II Реестра.

11.1. В графе 1 проставляется номер записи налоговой накладной, расчета коррекции количественных и стоимостных показателей к налоговой накладной (приложение 2 к налоговой накладной), других подобных документов, указанных в пунктах 201.10 и 201.11 статьи 201 раздела V Кодекса, и документа, удостоверяющего факт приобретения товаров, ГТД. Указанный номер записи переносится в отмеченный документ.

11.2. В графе 2 указывается дата получения налоговой накладной или другого документа, указанного в подпункте 11.1 этого пункта.

11.3. В графы 3, 4 переносятся соответствующие реквизиты налоговой накладной или другого документа, указанного в подпункте 11.1 этого пункта.

11.4. В графе 5 отмечается вид документа согласно таких обозначений:

ПН - налоговая накладная;

РК - расчет коррекции к налоговой накладной (приложение 2 к налоговой накладной);

ВМД - грузовая таможенная декларация;

ЧК - кассовый чек;

ТК - транспортный билет;

ГР - гостиничный счет;

ПЗ - счет за услуги связи;

ПО - услуги, стоимость которых определяется по показателям приборов учета;

ЗП - заявление плательщика и копии товарных чеков или других расчетных документов, которые удостоверяют факт уплаты налога в связи с приобретением таких товаров/услуг или копии первичных документов, составленных в соответствии с Законом Украины "О бухгалтерском учете и финансовой отчетности в Украине", подтверждающих факт получения таких товаров/услуг в соответствии с пунктом 201.10 статьи 201 раздела V Кодекса;

НП - документ, удостоверяющий приобретение товаров/услуг на таможенной территории Украины у лиц, которые не зарегистрированы как плательщики налога на добавленную стоимость.

В случае, если данные документа включаются в уточняющие расчеты за отчетный период, к виду документа добавляется буква "У" (например, ПН - налоговая накладная, ПНУ - налоговая накладная, которая включена в уточняющие расчеты).

11.5. В графе 6 указывается наименование (фамилия, имя, отчество - для физического лица - предпринимателя) поставщика.

В случае приобретения товаров за пределами таможенной территории Украины и получения услуг от нерезидента на таможенной территории Украины в графе 6 проставляются страна нерезидента и наименование (фамилия, имя, отчество /при наличии/ - для физического лица) нерезидента.

11.6. В графе 7 указывается индивидуальный налоговый номер поставщика - плательщика налога на добавленную стоимость.

В случае, если товары/услуги, приобретенные у нерезидента, не предназначаются для использования в хозяйственной деятельности или приобретены с целью их использования для поставки услуг за пределами таможенной территории Украины или услуг, место поставок которых определяется в соответствии с пунктом 186.3 статьи 186 раздела V Кодекса, в графе 7 отображается условный ИНН "200000000000".

Если товары/услуги приобретены у нерезидента, в графе 7 отображается условный ИНН "300000000000".

В случае, если товары/услуги приобретены в лица, которое не зарегистрировано как плательщик налога, в графе 7 отображается условный ИНН "400000000000".

11.7. В графе 8 указывается общая сумма, включая налог на добавленную стоимость.

11.8. В графах 9, 11, 13 и 15 указывается стоимость товаров/услуг и основных фондов без налога на добавленную стоимость.

В случае осуществления записей на основании расчета коррекции к налоговой накладной (приложение 2 к налоговой накладной) такие записи осуществляются с соответствующим знаком (+ или -).

11.9. В графах 10, 12, 14 и 16 указывается оплаченная (начисленная) сумма налога на добавленную стоимость за товары/услуги и основные фонды, определенная исходя из их стоимости, отмеченной в графах 9, 11, 13 и 15 (соответственно).

Сумма налога на добавленную стоимость, указанная в графах 12, 14 и 16, в налоговый кредит не включается.

В случае приобретения у плательщика налога на добавленную стоимость товаров/услуг и основных фондов, освобожденных от налогообложения, и тех, которые не являются объектом налогообложения, а также приобретения у лица, незарегистрированного плательщиком налога на добавленную стоимость, в графах 10, 12, 14 и 16 делается отметка "?".

В случае осуществления записей на основании расчета коррекции количественных и стоимостных показателей (приложение 2 к налоговой накладной) такие записи осуществляются с соответствующим знаком (+ или -).

11.10. Если плательщиком проводится распределение сумм налогового кредита в соответствии с пунктом 199.1 статьи 199 и/или абзацем вторым подпункта "а" подпункта 209.15.1 пункта 209.15 статьи 209 раздела V Кодекса, в последний день отчетного (налогового) периода делается запись относительно коррекции записей налоговых накладных, в соответствии с которыми приобретались такие товары/услуги.

При этом в графе 5 к виду документа добавляется буква "Р" (например, ПН - налоговая накладная, ПНР - налоговая накладная, по которой проведено распределение суммы налогового кредита).

Сумма коррекции отвечает части использования таких товаров/услуг в операциях, освобожденных от налогообложения, и тех, которые не являются объектом налогообложения и/или используются в операциях сельскохозяйственного производства за отчетный период.

В случае проведения коррекции сумм налогового кредита по операциям, освобожденным от налогообложения, и тех, которые не являются объектом налогообложения, проводятся такие записи: со знаком (-) в графах 9, 10 и одновременно со знаком (+) в графах 11, 12.

В случае проведения коррекции сумм налогового кредита по операциям, которые частично используются в сельскохозяйственном производстве, на сумму коррекции проводятся такие записи: со знаком (-) в графах 8, 9, 10 и одновременно делается запись со знаком (+) в графах 8, 9,10 Реестра по сельскохозяйственным операциям.

12. Плательщики налога за отчетный период определяют итоги ежедневно зарегистрированных операций и отдельно определяют итоги для уточняющих расчетов.
Директор
Департамента администрирования
налога на добавленную стоимость


Ю. В. Лапшин
logist
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 04.02.2011 р. N 3065/7/16-1117


Державні податкові адміністрації
в Автономній Республіці Крим,
областях, мм. Києві та Севастополі



Щодо надання роз’яснення



У зв’язку з надходженням запитів від платників податків і органів державної податкової служби щодо подання податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2011 року Державна податкова адміністрація України повідомляє.

Відповідно до пункту 49.18 статті 49 та пункту 203.1 статті 203 Податкового Кодексу України (далі – Кодекс) для подання податкової декларації з податку на додану вартість встановлені такі строки:

якщо звітний (податковий) період дорівнює календарному місяцю, декларація подається до органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податку, протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

якщо звітний (податковий) період дорівнює календарному кварталу, декларація подається до органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Пунктом 49.20 статті 49 Кодексу визначено, що якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Таким чином, для платників податку на додану вартість, для яких звітним (податковим) періодом визначено календарний місяць, останнім днем подання податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2011 року є 21 лютого 2011 року.

Згідно з пунктом 46.6. статті 46 Кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків) є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Враховуючи зазначене, до набрання чинності наказу Державної податкової адміністрації України „Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість” є чинними форми податкової звітності з податку на додану вартість, затверджені наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.97 № 166 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.07.99 за № 250/2054) (з урахуванням змін і доповнень); наказом Державної податкової адміністрації України від 23.10.98 № 499 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.11.98 за № 715/3155) (із змінами і доповненнями); наказом Державної податкової адміністрації України від 28.04.2009 № 221 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.05.2009 за № 417/16433) (із змінами і доповненнями); наказом Державної податкової адміністрації України від 12.05.2010 № 313 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31.05.2010 за № 350/17645).

Крім того, платники податку - переробні підприємства, які подаватимуть податкову декларацію за січень 2011 року згідно з формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 28.04.2009 № 221 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.05.2009 за № 417/16433) (із змінами і доповненнями), відповідно до пункту 1 підрозділу 2 розділу XX „Перехідні положення” суму податку на додану вартість, визначену у рядку 20 такої декларації, у повному обсязі повинні перерахувати до спеціального фонду державного бюджету .

Відповідно до пункту 201.15 статті 201 Кодексу платники податку щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 № 1002 „Про затвердження форми Реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Порядку його ведення” (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 за № 1402/18697) (далі – Наказ № 1002) затверджено нову форму Реєстру виданих та отриманих податкових накладних.

Враховуючи зазначене, копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за січень 2011 року подаються за формою, затвердженою Наказом № 1002.


Заступник Голови
О.М. Любченко
logist
Приказом Государственной налоговой администрации Украины от 24.12.2010р. №1002 утверждена форма Реестра выданных и полученных налоговых накладных, а также Порядок его заполнения.

Пунктом 201.15 Налогового кодекса Украины, а также пунктом 9.1 указанного Порядка предусмотрен ежемесячный период для составления и предоставления Реестра налоговым органам.

Таким образом, каждый следующий месяц составляется новый Реестр, нумерация в котором начинается с №1. Следовательно, нумерация налоговых накладных каждый месяц начинается также заново: порядковый номер налоговой накладной присваивается в соответствии с ее номером в Реестре выданных и полученных налоговых накладных. Такая особенность ведения Реестра предусмотрена пунктом 9.1 Порядка ведения реестра полученных и выданных налоговых накладных, утвержденного приказом ГНА Украины от 24.12.2010р. №1002 и пунктом 3 Порядка заполнения налоговой накладной, утвержденного приказом ГНА Украины 21.12.2010 г. №969).

необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
logist
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 01.03.2011 р. №5799/7/16-1117

Державним податковим адміністраціям в
Автономній Республіці Крим, областях,
містах Києві та Севастополі

Щодо наказу ДПА України від 25.01.2011 № 41



Державна податкова адміністрація України направляє до виконання наказ ДПА України від 25.01.2011 № 41 „Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 за № 197/18935 (далі – наказ № 41), розроблений відповідно до вимог пункту 201.15 статті 201 розділу V Податкового кодексу України, яким затверджені форми податкової звітності з податку на додану вартість та Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість.

Відповідно до пункту 6 наказу № 41 він набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

За попередньою інформацією Міністерства юстиції України даний наказ буде опубліковано 4 березня 2011 року в „Офіційному віснику України” №14.

Згідно з пунктом 46.6. статті 46 Кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності з податкового періоду, що настає за податковим періодом , у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Враховуючи зазначене, податкова звітність з податку на додану вартість за лютий 2011 року подається до органів державної податкової служби за формами податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженими наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.97 № 166 (з урахуванням змін і доповнень); наказом Державної податкової адміністрації України від 23.10.98 № 499 (із змінами і доповненнями); наказом Державної податкової адміністрації України від 28.04.2009 № 221 (із змінами і доповненнями); наказом Державної податкової адміністрації України від 12.05.2010 № 313 (із змінами).

З урахуванням положень пункту 201.15 статті 201 Кодексу платники податку щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 № 1002 „Про затвердження форми Реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Порядку його ведення” (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 за № 1402/18697).

Починаючи із звітності за березень та І квартал 2011 року податкова звітність з податку на додану вартість подається до органів державної податкової служби за формами податкової звітності, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 № 41 „Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість”, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 за № 197/18935.

Державна податкова адміністрація України зобов’язує довести наказ № 41 та цей лист до відома органів державної податкової служби і платників податку та забезпечити контроль за правильним його застосуванням.

Заступник голови Комісії з проведення
реорганізації ДПА України,
заступник Голови

О.М.Любченко
logist
Статья "необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки". Рекомендую к прочтению.
miha74
Цитата(logist @ 13.03.11, 23:32) необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
Статья "необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки". Рекомендую к прочтению.

Доступ к полному тексту статьи платный. sad.gif
logist
Цитата(miha74 @ 14.03.11, 9:18) необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
Доступ к полному тексту статьи платный. sad.gif

Ну что ж, жаль, вчера вся статья была полностью доступна.
Ziam
х
logist
Із січня цього року платники ПДВ мають вести Реєстр виданих та отриманих податкових накладних (за текстом – Реєстр) за формою та в порядку, які затверджено наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1002 (за текстом – наказ № 1002), а відповідно до п. 201.15 ст. 201 Податкового кодексу щомісяця в терміни, передбачені для податкової звітності (календарний місяць), подавати до органу ДПС копії записів у реєстрах за такий період в електронному вигляді. Наказ № 1002 набрав чинності з 10.01.2011 р.

Форма Реєстру складається з інформаційних службових полів, розділу I «Видані податкові накладні» та розділу II «Отримані податкові накладні».

Платником податку при поданні копії Реєстру до декларації з ПДВ проставляється позначка (х) у рядку 011 «Звітної».

У випадку якщо платником ПДВ до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період подається нова звітна декларація, платник до такої нової звітної декларації повинен подати копії записів у Реєстрі та поставити позначку (х) у рядку 012 «Звітної нової».

Обов'язковим є заповнення рядка 013 «Номер порції реєстру», в якому вказується числове значення від 01 до 99. Згідно з електронним форматом (відповідно до стандарту), затвердженим ДПС України, реєстри, що містять значну кількість записів, рекомендується подавати порціями – не більше 20 тисяч записів.

Оскільки Податковим кодексом передбачено ведення окремого обліку:

• сільськогосподарськими підприємствами, які обрали спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства (ст. 209 цього Кодексу);

• сільськогосподарськими підприємствами, що відповідають критеріям, визначеним для спеціального режиму, але які не обрали спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського, лісового господарства та рибальства і реалізують молоко, худобу, птицю, вовну власного виробництва, а також молочні продукти, молочну сировину та м'ясопродукти, вироблені у власних переробних цехах (п. 209.18 ст. 209 цього Кодексу);

• переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м'ясо та м'ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, закуплених у живій вазі (шкури, субпродукти, м'ясо-кісткове борошно) (п. 1 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу), –

такі платники складають окремі декларації з ПДВ за визначеними видами діяльності. Відповідно такі платники подають окремі реєстри до кожної форми податкової декларації з ПДВ.

При цьому позначка (х) проставляється у рядку службового поля, яке відповідає формі декларації (рядки 021 – 024).

Звітний (податковий) період (місяць чи квартал), за який подається Реєстр, зазначається у службовому полі 03 «Звітний (податковий) період».

Оскільки платники, що обрали звітний податковий період – квартал, подають податкову декларацію з ПДВ щокварталу, а Реєстр – щомісяця, при поданні таких реєстрів рядок 01 «Подається до декларації з ПДВ» у них не заповнюється, а в рядку 03 «Звітний (податковий) період» зазначається відповідній звітній період – квартал.

У службовому полі 04 «Платник» зазначається найменування – для юридичної особи та постійного представництва; прізвище, ім'я, по батькові – для фізичної особи – підприємця; найменування, дата та номер договору – для спільної діяльності; найменування, дата та номер договору – для особи – управителя майном; найменування, дата та номер угоди про розподіл продукції – для інвестора (його постійного представництва).

Із січня цього року Порядком № 1002 передбачено можливість делегування платником податку філії або структурному підрозділу права ведення частини Реєстру в межах діяльності такої філії (структурного підрозділу). Для цього платник податку повинен кожній філії та структурному підрозділу присвоїти окремий числовий код, про що письмово поінформувати орган ДПС за місцем його реєстрації як платника ПДВ.

У разі ведення частини Реєстру філіями та структурними підрозділами платника у службовому полі 04 «Платник» зазначається найменування платника і через дріб – найменування та числовий код, установлений для цих філій та інших структурних підрозділів.

Під час виконання договорів про спільну діяльність, договорів управління майном та угод про розподіл продукції Реєстр ведеться особою, яка веде облік результатів такої діяльності.

Крім того, Порядком № 1002 передбачено, що Реєстр ведеться в електронному вигляді у форматі, затвердженому центральним органом податкової служби, та за власним бажанням платника – у паперовому вигляді.

Реєстри можуть подаватися:

• за допомогою телекомунікаційних мереж загального користування з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису (за умови отримання їх у визначеному законодавством України порядку) у форматі, затвердженому центральним органом податкової служби;

• на електронних носіях.

Особливої уваги вимагає заповнення розділу I Реєстру, в якому окремо обліковуються операції з постачання товарів/послуг, що оподатковуються ПДВ за основною ставкою (20 %) чи нульовою, звільнених від оподаткування та тих, що не є об'єктом оподаткування.

У розділі I Реєстру відображаються також податкові накладні, виписані у випадках, визначених п. 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 01.11.2011 р. № 1379 (за текстом – Порядок № 1379), розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), вантажні митні декларації (ВМД).

У графі 1 записується порядковий номер податкової накладної (який відповідає порядковому номеру запису в Реєстрі), розрахунку коригування.

Оскільки Порядок № 1002 не містить окремих вимог щодо нумерації виписаних податкових накладних, платником ведеться або наскрізна нумерація протягом року, або щомісячна нумерація з першого номера.

У графі 3 зазначається порядковий номер податкової накладної, що відповідає номеру з графи 1, номер розрахунку коригування.

Звертаємо увагу на те, що для податкових накладних/розрахунків коригування філій (структурних підрозділів) та/або складених за видами діяльності, що передбачають спеціальний режим оподаткування, порядковий номер (графа 3 Реєстру) відповідає порядковому номеру такої податкової накладної та після номера з графи 1 через дріб вказується код спеціального режиму та/або числовий код філії згідно з п. 3 Порядку № 1379 (порядковий номер податкових накладних та інших документів, що зазначаються у Реєстрі, складається з чисел, без додавання символьних позначок).

У разі якщо платником податку делеговано філіям або структурним підрозділам право ведення частини реєстрів, дані таких частин реєстрів є складовими частинами Реєстру платника податку, який має бути складено як єдиний документ за результатами діяльності за відповідний звітний період з урахуванням показників реєстрів структурних підрозділів.

Отже, до складу Реєстру такого платника входить Реєстр, в якому відображено діяльність головного підприємства та частини реєстрів філій або структурних підрозділів. При цьому нумерація записів Реєстру має відповідати нумерації частин реєстрів (у графі 3 зазначається порядковий номер податкової накладної, що відповідає номеру з графи 1), тобто нумерація Реєстру платника не буде наскрізною.

Якщо платником податку до органу податкової служби подано Реєстр, заповнений з порушенням порядку його ведення, це призведе до накладення на платника податку адміністративного штрафу, визначеного ст. 1631 КпАП, у розмірі від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а при повторному порушенні протягом року – у розмірі від десяти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У разі якщо платником здійснюються експортні операції, у графі 3 проставляються останні шість знаків порядкового номера ВМД.

У графі 4 зазначається вид документа (ПН – податкова накладна, РК – розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), ВМД – вантажна митна декларація, БО – документ бухгалтерського обліку).

У разі виписки податкової накладної по окремих операціях, визначених у п. 8 Порядку № 1379, до виду документа додається код операції.

Наприклад, у разі якщо звичайна ціна перевищує фактичну, продавець виписує дві податкові накладні: одну – на суму виходячи з фактичної ціни постачання, другу – на суму перевищення звичайної ціни над фактичною. У податковій накладній, виписаній на суму перевищення звичайної ціни над фактичною, робиться позначка відповідно до п. 8 Порядку заповнення податкової накладної (01 – Виписана на суму перевищення звичайної ціни над фактичною). При цьому у графі 4 розділу I Реєстру зазначається «ПН01».

Якщо платник ПДВ при поданні уточнюючого розрахунку за відповідний період відображає у ньому отримані та/або видані податкові накладні (інші розрахункові документи), які не включено ним до складу його податкового кредиту та/або зобов'язань та відповідно не відображено в Реєстрі (в періоді їх виписки), то такі податкові накладні (інші розрахункові документи) підлягають відображенню за відповідним розділом Реєстру у рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» з відповідним заповненням граф. Кількість записів за цим рядком дорівнюватиме кількості податкових накладних (інших розрахункових документів), включених до уточнюючих розрахунків за звітний період. При цьому у графі «вид документа» Реєстру податкові накладні (інші розрахункові документи) зазначаються з додатковою літерою «У» (наприклад, ПНУ – податкова накладна, яку включено до уточнюючих розрахунків).

У графі 6 вказується індивідуальний податковий номер покупця – платника ПДВ.

У разі здійснення операцій, визначених п. 8 Порядку № 1379, проставляється «0».

У графах 7 – 12 відображається інформація щодо постачання товарів/ послуг.

У разі здійснення записів на підставі розрахунку коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної) такі записи здійснюються з відповідним знаком («+» чи «–»).

Розділ II Реєстру також має особливості. У ньому обліковуються операції з придбання товарів/послуг з метою використання у господарській діяльності платника для здійснення операцій, що оподатковуються ПДВ за основною ставкою (20 %) чи нульовою, звільнених від оподаткування та таких, що не є об'єктом оподаткування, а також тих, які не призначаються для використання у господарській діяльності цього платника податку або призначаються для постачання послуг за межами митної території України чи послуг, місце постачання яких визначається за межами митної території України.

У розділі II Реєстру відображаються отримані податкові накладні, розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), ВМД, а також інші документи, на підставі яких здійснюється облік операцій з придбання товарів/послуг (пункти 201.10 та 201.11 ст. 201 Податкового кодексу).

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 цього Кодексу при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Така реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше 20 календарних днів, наступних за датою їх виписки.

Отже, дата виписки податкової накладної та дата внесення її до Єдиного реєстру податкових накладних можуть бути в різних звітних (податкових) періодах. Враховуючи вищезазначене, Податковим кодексом надано можливість платнику податку – покупцю включати до податкового кредиту звітного (податкового) періоду податкову накладну та/або розрахунок коригування до податкової накладної, виписані платником податку – продавцем у такому звітному (податковому) періоді та внесені до Єдиного реєстру податкових накладних у наступному звітному (податковому) періоді, але не пізніше граничного строку для подання податкової звітності за такий звітний (податковий) період.

При цьому покупець реєструє отриману податкову накладну у розділі II Реєстру в загальному порядку, а у разі порушення продавцем порядку її реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право сформувати податковий кредит лише за умови подання до податкової декларації за звітний податковий період заяви із скаргою на такого постачальника (додаток 8 до декларації з ПДВ, додатки 5 до декларацій з ПДВ (спеціальної або скороченої), додаток 4 до декларації з ПДВ (переробного підприємства)). До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

У графі 1 проставляється номер запису податкової накладної, розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), інших подібних документів, указаних у пунктах 201.10 та 201.11 ст. 201 Податкового кодексу, та документа, що засвідчує факт придбання товарів, ВМД. Цей номер запису переноситься на зазначений документ.

Нумерація записів отриманих податкових накладних, розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної) та відповідних документів бухгалтерського обліку ведеться аналогічно нумерації записів виданих податкових накладних.

У графі 4 зазначаються виключно числові значення з урахуванням такого:

• податкові накладні/розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), складені філіями (структурними підрозділами) та/або за видами діяльності, що передбачають спеціальний режим оподаткування, мають порядковий номер з урахуванням, відповідно, числового коду філії, вказаного через дріб, та/або коду спеціального режиму;

• для вантажних митних декларацій за операціями з імпорту товарів проставляються останні шість знаків порядкового номера ВМД.

У графі 5 зазначається вид документа: ПН – податкова накладна, РК – розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), ВМД – вантажна митна декларація, ЧК – касовий чек, ТК – транспортний квиток, ГР – готельний рахунок, ПЗ – рахунок за послуги зв'язку, ПО – послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, ЗП – заява платника, яка відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу включається до складу податкового кредиту, НП – документ, що засвідчує придбання товарів/послуг на митній території України в осіб, не зареєстрованих платниками ПДВ. Якщо дані таких документів включаються до уточнюючих розрахунків за звітний період, до виду документа додається літера «У».

У разі придбання товарів за межами митної території України та отримання послуг від нерезидента на митній території України у графі 6 зазначається країна нерезидента та найменування (прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) – для фізичної особи) нерезидента.

У графі 7 вказується індивідуальний податковий номер постачальника – платника ПДВ. Як виняток, у цій графі відображається умовний ІПН у таких випадках:

• «200000000000» – якщо товари/послуги, придбані у нерезидента, не призначаються для використання у господарській діяльності або придбані з метою їх використання для постачання послуг за межами митної території України або послуг, місце постачання яких визначається відповідно до п. 186.3 ст. 186 Податкового кодексу;

• «300000000000» – якщо товари/послуги придбано у нерезидента;

• «400000000000» – якщо товари/послуги придбано у особи, не зареєстрованої як платник податку.

У графі 8 зазначається загальна сума, включаючи ПДВ.

У графах 9, 11, 13 та 15 зазначається вартість товарів/послуг та основних фондів без ПДВ.

У разі здійснення записів на підставі розрахунку коригування до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної) такі записи здійснюються з відповідним знаком («+» чи «–»).

У графах 10, 12, 14 та 16 вказується сплачена (нарахована) сума ПДВ за товарами/послугами та основними фондами, визначена виходячи з їх вартості, зазначеної у графах 9, 11, 13 та 15 відповідно.

У разі придбання у платника ПДВ товарів/послуг та основних фондів, звільнених від оподаткування, та тих, що не є об'єктом оподаткування, а також придбання в особи, не зареєстрованої платником ПДВ, у графах 10, 12, 14 та 16 проставляється позначка «0» (нуль).

Сума ПДВ, зазначена у графах 12, 14 та 16, до податкового кредиту не включається.

У разі здійснення записів на підставі розрахунку коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної) такі записи здійснюються з відповідним знаком («+» чи «–»).

Крім того, Порядком № 1002 визначено, що якщо платником проводиться розподіл сум податкового кредиту згідно з п. 199.1 ст. 199 та/або абзацом другим пп. «а» пп. 209.15.1 п. 209.15 ст. 209 Податкового кодексу, в останній день відповідного звітного (податкового) періоду робиться запис щодо коригування записів податкових накладних, відповідно до яких придбавались такі товари/послуги. При цьому у графі 5 до виду документа додається літера «Р».

Облік операцій з постачання товарів/послуг, які не є об'єктом оподаткування, включаючи ті, по яких ПДВ не справляється (послуги, що постачаються за межами митної території України або місце постачання яких визначається за межами митної території України), ведеться на підставі документів бухгалтерського обліку.

Платники податку щомісяця визначають підсумки щоденно зареєстрованих операцій за звітний (податковий) період та окремо визначають підсумки для уточнюючих розрахунків (рядки «Усього за звітний (податковий) період» та «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний (податковий) період» розділів I та II Реєстру).

Отже, платники ПДВ щомісяця подають в електронному вигляді до органу ДПС копії записів у Реєстрі.

Реєстр подається незалежно від того, чи проводив господарську діяльність платник ПДВ протягом звітного (податкового) періоду.

Щодо виправлень помилок у Реєстрі, то вони здійснюються методом «сторно» за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення таких помилок.

При цьому метод «сторно» здійснюється аналогічно методу, яким виправляються помилки у регістрах бухгалтерського обліку, а саме шляхом зворотного запису на величину помилки в тому звітному періоді, у якому її виявлено.

У разі подання платником ПДВ протягом звітного періоду уточнюючих розрахунків реєстри до таких уточнюючих розрахунків не подаються.


Людмила Косміна

Заступник начальника Управління адміністрування
податку на додану вартість Департаменту
оподаткування юридичних осіб ДПС України

Валентина Авраменко

Головний державний податковий інспектор
відділу розробки та аналізу податкового
законодавства з податку на додану вартість

«Вісник податкової служби України», грудень 2011 р., № 45 (665)
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.