Нагадаємо, що додатковий імпортний збір запроваджено тимчасово, строком на 12 місяців Законом України «Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року» № 73-VIII, який був прийнятий ВРУ 28.12.2014 р. (надалі – «Закон № 73»)
Набрав чинності цей закон в особливому порядку – з моменту опублікування розпорядження КМУ від 16 лютого 2015 р. № 119-р «Про завершення консультацій з міжнародними фінансовими організаціями стосовно запровадження тимчасових заходів щодо стабілізації платіжного балансу України», яке діє з 25.02.2015 р. (надалі – «Розпорядження КМУ»).
Недосконала юридична техніка написання закону, зокрема щодо часових рамок дії збору, стає все більш очевидною з наближенням до кінця 2015 року. За законом додатковий імпортний збір запроваджено тимчасово, на 12 місяців. Однак ніде не визначено, з якого дня ці 12 місяців повинні обраховуватися.
Існує, принаймні, два варіанти прочитання:
- з дня прийняття Закону № 73, тобто з 28.12.2014 р.;
- з дня опублікування Розпорядження КМУ, коли Закон № 73 набрав чинності, тобто з 25.02.2015 р.
Це є важливим питанням, оскільки день початку відліку 12 місяців безпосередньо впливає на день, коли ці 12 місяців спливуть, а з ними і обов’язок справляння додаткового імпортного збору.
Відмітимо, що урядовцями неодноразово озвучувався намір скасувати додатковий імпортний збір з 1 січня 2016 року.1 При цьому, як розуміємо, урядовці розглядають відміну додаткового імпортного збору з 1 січня 2016 року як дострокову. Тобто в уряді все ж орієнтуються на 25 лютого, а відтак для скасування збору з початку 2016 року необхідним є прийняття відповідного закону Верховною Радою.
22 жовтня на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі з’явилася новина про те, що на засіданні 21 жовтня 2015 року КМУ схвалив скасування додаткового імпортного збору з 1 січня 2016 року.2
За інформацією Міністерства відповідний законопроект «Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті ХІІ Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року» буде передано на розгляд до Верховної ради України найближчим часом.3
Таке «дострокове» скасування додаткового імпортного збору в Міністерстві пояснюють тим, що результати попереднього аналізу ефективності застосування додаткового імпортного збору засвідчили, що перші ознаки стабілізації стали відчутними у ІІ кварталі 2015 року.
Зі своєї сторони підтримуємо зазначену ініціативу та сподіваємося, що відповідний законопроект буде прийнято Верховною Радою найближчим часом, адже невизначена ситуація з цим збором аж ніяк не додає інвестиційної привабливості Україні.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
Інформаційний лист від 6 листопада 2015 року
Примітки:
1 необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
2 необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
3 необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки.
Інформація по темі:
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки