…Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", відповідно до п. п. 1, 2 ст. 3 якого суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
При цьому слід зазначити, що Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" не містить обмежений перелік безготівкових операцій, на які поширюються його вимоги та в той же час звільняє від обов'язку проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій лише певне коло суб'єктів підприємницької діяльності (стаття 9 цього Закону).
Згідно зі статтею 2 вищеназваного Закону розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу).
Якщо в розрахунковій операції використовується замінник готівкових коштів, то у будь-якому випадку повинна мати місце операція заміни готівкових коштів на їхні замінники (жетони, талони тощо).
Операція із заміни готівкових коштів на їхні замінники може бути розрахунковою, якщо при цьому надається платна послуга.
Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" не містить визначення терміна "послуга", воно наведено в іншому документі - Законі України від 1 грудня 2005 року N 3164-IV "Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності". Відповідно до цього законодавчого акта послуга - це результат економічної діяльності, яка не створює товар, але продається та купується під час торговельних операцій. Такому визначенню відповідає і реалізація пального.
В свою чергу, талони при здійсненні вказаних операцій не можуть використовуватись лише як акт приймання-передачі, оскільки право власності на товар (нафтопродукти) може настати лише при передачі пального. Факт переходу права власності від позивача до контрагентів підтверджено поверненням талону продавцю-позивачу, при цьому відсутність талону позбавляє права на отримання палива.
Таким чином, придбання особами за готівкові чи безготівкові кошти талонів на пальне не звільняє позивача від обов'язку проведення операцій по відпуску товару за такими талонами через реєстратор розрахункових операцій.
Враховуючи вищезазначене, а також, що законодавством на позивача покладено обов'язок проводити розрахункові операції по відпуску нафтопродуктів через РРО на повну суму здійсненої операції, в тому числі операції з реалізації попередньо оплачених паливно-мастильних матеріалів, до позивача штрафні санкції застосовано правомірно.
Отже, Вищий адміністративний суд України приходить до висновку, що при реалізації пального АЗС за талонами потрібно застосовувати реєстратор розрахункових операцій.
По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки