У своїй діяльності підприємство використовує відразу декілька реєстраторів розрахункових операцій. Скільки податкових накладних за підсумками дня слід виписувати у такому випадку? Спробуємо знайти відповідь.

Відповідно до п. 201.4 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ (далі –ПКУ) податкова накладна (далі – ПН) може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у випадку:

  • здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
  • виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
  • надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).


Крім того, такі ж вимоги складання підсумкових ПН прописано і в п. 13 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну України від 22.09.2014 р. № 957 (далі – Порядок № 957).

Деякі роз’яснення порядку заповнення ПН за щоденними підсумками філіями, яким делеговано право їх виписки, прописано в листі ДФС України «Щодо складання філіями податкових накладних за щоденними підсумками» необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки. Так, зокрема, в листі зазначено, що в підсумкових ПН зазначають загальний обсяг операцій, який відображено у надрукованих протягом дня касових чеках. Така сума має відповідати фактичній сумі виручки та сумі ПДВ, відображеної у Z-звіті.

При цьому платник податку має право на власний розсуд прийняти рішення щодо кількості складання ПН за такими операціями, а саме:

  • або складати окрему підсумкову ПН на кожен зареєстрований РРО;
  • або складати одну підсумкову ПН із загальною сумою постачання товарів, здійсненого через усі РРО платника ПДВ (у т.ч. через ті, що знаходяться у філіях чи структурних підрозділах).


Згідно із п. 9 та п. 12 Порядку № 957 у верхній лівій частині ПН, яка складається за щоденними підсумками операцій, робиться відповідна позначка «X» та зазначається тип причини «11», у рядку «Особа (платник податку) - покупець» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний ІПН «100000000000».

Оскільки касові чеки, які складаються за щоденними підсумками операцій, у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ) містять інформацію про асортимент товарів, придбаних покупцями, платник податку має можливість згрупувати в такій ПН у графі 3 ”Номенклатура постачання товарів/послуг продавця” товари за групами, що відповідають певному коду УКТ ЗЕД.

У графі 4 ПН, складеної за щоденними підсумками операцій, при постачанні підакцизних та імпортованих товарів зазначаються їх коди згідно з УКТ ЗЕД.

Графи 5.1, 5.2, 6 та 7 не заповнюються. А у графах 8, 9, 10 відображається загальний обсяг постачання (база оподаткування) товарів/послуг залежно від ставки оподаткування. В графі 13 зазначається загальна сума коштів, що підлягає сплаті.

Інформація по темі:

необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки


По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки