В Асоціації пояснюють, що введення додаткового податку, а саме податку з валового доходу великих підприємств, призведе до:
- подвійного оподаткування доходів, які враховуються при обчисленні податку на прибуток за ставкою 18%;
- дискримінаційного підходу до платників податків (незрозумілим є критерій для визначення платників запропонованого податку);
- збільшення податкового навантаження, яке і без цього податку є досить значним (податок на прибуток, податок на додану вартість, тощо).
Крім цього, норма законопроекту про те, у випадку прийняття закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, суперечить Податковому кодексу України щодо порядку запровадження нових податків. Спеціальній податок не може бути введений раніше 1 січня 2016 року.
«Враховуючи складну та нестабільну ситуацію у країні, в т.ч. у банківському секторі України, зокрема, погіршення економічного стану, невчасне або відсутнє погашення заборгованості за кредитними зобов’язаннями позичальниками банку внаслідок погіршення їх фінансового стану, масове дострокове відкликання депозитів та інші чинники призвели до втрати ліквідності значної кількості банків. Про незадовільний стан банківської системи також свідчать отримані негативні результати проведеного НБУ стрес-тестування банків України. Через вказані чинники значна кількість банків потребує не збільшення податкового тиску, а навпаки, отримання нових кредитів для підтримки ліквідності. Тому запровадження такого податку саме для банків, з огляду на вищезазначені обставини, вважаємо неприйнятним» - зазначають у НАБУ.
По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки