Таку думку висловила голова Ради незалежних бухгалтерів та аудиторів Олена Макеєва.
Експерт підкреслює, що сьогодні знову говорять про необхідність реформувати Міністерство доходів і зборів: податкову частину віддати Міністерству фінансів, митницю виділити в окреме міністерство, а єдиний соціальний внесок повернути Пенсійному фонду.
"Мова по суті йде про децентралізацію управління адміністрування податків і зборів. Знову буде багато різних міністерств і відомств, багато начальників і, відповідно, багато охочих бачити бізнес маріонетками, заручниками виконання бюджету країни", - вважає вона.
"Децентралізація управління податковою системою вплине на швидкість руху потоків інформації між різними міністерствами. Відповідно, знову з'являться письмові запити, перехресні перевірки, відсутність єдиних стандартів процедур контролю, різночитання і конкуренція між міністерствами, хто краще виконав свою частину плану", - додає Макєєва.
За її словами, бізнес ніколи не скаржився на завищені ставки податків.
"Всі проблеми були пов'язані з непрозорим і неефективним адмініструванням податків і зборів, величезною кількістю незаконних перевірок контролюючих органів... Дохідна частина бюджету завжди формувалася виходячи з апетитів уряду, тобто з видаткової частини, і тому бюджет ніколи не був реалістичним", - зазначає Макєєва.
"Тоді і з'явився термін "податкове навантаження". Бізнес примушували виконувати кимось затверджений план надходжень до бюджету", - додає вона.
Експерт нагадує, що ефективне податкове адміністрування дозволяє державі своєчасно виконувати свої витратні зобов'язання.
"Основним джерелом формування доходів бюджетної системи завжди були податки і збори. А від чого залежить ефективність функціонування механізмів справляння податків? Від організаційної структури податкової системи. Об'єднання контролюючих органів - це і є поліпшення (полегшення) організаційної структури", - підкреслює Макєєва.
Також вона відзначає, що перший крок будь-якого прогресивного уряду - це скорочення витрат бюджету країни.
"Централізація управління податковою системою припускала, серед іншого, і скорочення штату державних службовців. Подальше скорочення штату державних службовців можливо було досягти шляхом впровадження електронних податкових перевірок. Ми живемо в сучасному світі, в якому треба думати про електронізації документообігу та дбайливому поводженні з навколишнім середовищем", - говорить експерт.
"Дуже хочеться вірити в те, що держава почне допомагати бізнесу. Тільки в цьому випадку бізнес почне чесно платити податки. Рецептів успіху у світовій історії достатньо. Головне - не вигадувати свій велосипед, бізнес цього не оцінить", - підсумувала Макєєва.
По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки