необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки

Автор : редактор Вороная Наталія, податковий експерт Чернишова Наталія У процесі здійснення діяльності підприємства складають самі та отримують від своїх контрагентів велику кількість різноманітних документів. Організаційно-розпорядча, первинно-облікова, звітно-статистична, податкова, кадрова документація... І це далеко не повний перелік. Які документи потрібно зберігати, як довго, де і як? Про це наш сьогоднішній спецвипуск. З нього ви дізнаєтеся, як організувати зберігання документів у структурних підрозділах і в архіві підприємства, в яких випадках документи слід передавати до спеціалізованих архівних установ.
Також ми розповімо, що таке експертиза цінності документів, чим займається експертна комісія підприємства і як її створити. Крім того, нагадаємо, в яких випадках документи можна знищити і як правильно це зробити. У другій частині спецвипуску ви зможете ознайомитися з нормативно-правовим актом, що встановлює строки зберігання найпоширеніших видів документів, які утворюються в діяльності підприємств, а також з переліком документів, які в обов’язковому порядку слід здавати до архівних установ при ліквідації юридичних осіб. Спецвипуск для вас підготували редактор Наталія Вороная і податковий експерт Наталія Чернишова. При визначенні строків зберігання документів, їх відборі на постійне або тривале зберігання або для знищення необхідно керуватися необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки. Крім того, цей нормативно-правовий акт застосовують при формуванні справ, підготовці різних видів номенклатур справ, розробці схем класифікації документів і відомчих (галузевих) переліків документів із зазначенням строків їх зберігання, а також у роботі комісій з проведення експертизи цінності документів.

необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки призначений для використання всіма органами державної влади, місцевого самоврядування, іншими установами, організаціями і підприємствами незалежно від функціонально-цільового призначення, рівня і масштабу діяльності, а також від форми власності. Цікаво, що його положення можуть (але не зобов’язані!) застосовувати фізичні особи — підприємці (далі — ФОП). Це виходить з необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки. Про рекомендаційний характер зазначеного Переліку для ФОП говорить і Укрдержархів у листі від 30.10.2012 р. № 01.2/3388.

Розглянемо основні правила обчислення строків зберігання документів, установлені необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки.

Передусім зазначимо, що всі строки зберігання у вказаному переліку диференційовані за двома групами організацій:

1) організації, в діяльності яких створюються документи, що підлягають включенню до Національного архівного фонду* (далі — НАФ). Строки зберігання документів для них наведені внеобходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки (п. 2.4 зазначеного Переліку);

* Національний архівний фонд згідно зі необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки є сукупністю архівних документів, які відображають історію духовного і матеріального життя українського народу й інших народів, мають культурну цінність і є надбанням української нації.

2) організації, в діяльності яких не створюються документи НАФ. Строки зберігання документів цих організацій містить необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки (необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки).

Обчислення строків зберігання документів здійснюється з 1 січня року, наступного за роком їх завершення діловодством (необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки)

Так, наприклад, обчислення строку зберігання справ, завершених діловодством у 2016 році, розпочалося з 1 січня 2017 року.

Документи, що мають строк зберігання з позначкою «Постійно», належать до НАФ і підлягаютьпостійному зберіганню (необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки).

Документи, для позначення строку зберігання яких необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки використовує позначку «До ліквідації організації», зберігають на підприємстві безстроково. У разі ліквідації такого підприємства вони підлягають повторній експертизі цінності*. За її результатами ті документи, які зачіпають права громадян, передають за описами справ до місцевих архівних установ, створених для зберігання архівних документів, що не належать до НАФ.

* Про експертизу цінності документів див. у розділі 4 на с. 11.

Якщо такі місцеві архівні установи на відповідній території не створені, вказані документи передають до державних архівних установ, архівних відділів міськрад (необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки).

Строк зберігання документів, для яких у необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки стоїть позначка «Доки не мине потреба», підприємство визначає самостійно. Проте такий строк не може бути менше одного року (необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки).

Якщо поряд зі строком зберігання документа стоїть позначка «ЕПК», це означає, що рішення про внесення його до НАФ або його знищення приймають експертно-перевірні комісії (далі — ЕПК) державного архіву. На це вказує необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки.

Крім того, у згаданому Переліку використовуються й інші примітки, що конкретизують встановлені цим документом строки зберігання: «Після закінчення строку дії договору», «Після затвердження», «Після заміни новими», «Після зняття виробів з виробництва», «Після введення об’єкта в експлуатацію». Перелічені зауваження означають, що обчислення строків, наведених унеобходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки, здійснюють з указаного моменту.

Зверніть увагу: умовою знищення деяких документів є не лише закінчення встановленого строку їх зберігання, але і закінчення перевірки органами ДФСУ з питань дотримання податкового законодавства. Це стосується переважно бухгалтерської документації. У примітці до строку зберігання таких документів (графа 5) зазначено: «За умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства, а для органів виконавчої влади, державних фондів, бюджетних організацій, суб’єктів господарювання державного сектору економіки, підприємств і організацій, які отримували кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовували державне чи комунальне майно, — ревізії, проведеної органами державного фінансового контролю за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності. У разі виникнення спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами провадження у справах — зберігаються до ухвалення остаточного рішення».

У зв’язку із цим нерідко виникає запитання:

чи можна знищити документи, строк зберігання яких минув, якщо за час їх зберігання податкових перевірок на підприємстві не було

На наш погляд, передбачене необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки зауваження про необхідність зберігання окремих категорій документів упродовж певного періоду, але за обов’язкової умови завершення перевірки фіскалів, повинне тлумачитися у світлі вимог ПКУ. необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки...

Інші матеріали із "Податки та бухгалтерський облік", 2017, № 68-69:
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки
необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки



Передплатити необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки



По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки