Фахівців ДФСУ запитали: чи застосовується до СГ відповідальність за неподання інформації про обсяг розрахункових операцій, копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків по дротових або бездротових каналах зв’язку у разі пошкодження телекомунікаційної мережі, відключення електроенергії чи ремонту модему?

У відповіді податківці нагадали, що згідно з п. 2 ст. 14 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) центри сервісного обслуговування зобов’язані у разі виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) забезпечувати відновлення його роботи протягом
7 робочих днів.

Відповідно до п. 29 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 601 після виконання робіт з гарантійного (післягарантійного) ремонту представник центру сервісного обслуговування вносить дані про ці роботи до відповідного розділу експлуатаційного документа та до книги обліку розрахункових операцій.

Підпунктом 3.1.2 п. 3.1 розд. III Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 08.10.2012 № 1057, визначено, що РРО з модемом повинен забезпечувати:

накопичення контрольно-звітної інформації у разі неможливості передачі її через порушення зв’язку з сервером обробки інформації з будь-яких причин та автоматичну передачу накопиченої інформації до сервера обробки інформації після відновлення зв’язку;

блокування проведення розрахункових операцій у разі:

технічної несправності модему, який до нього приєднаний, за винятком несправності каналу передачі інформації (тільки для РРО з контрольною стрічкою в електронній формі);

неможливості передачі контрольно-звітної інформації до сервера обробки інформації протягом
72 годин.

В разі неподання до контролюючих органів звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО по дротових або бездротових каналах зв’язку, в разі обов’язковості її подання до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), застосовуються фінансова санкція у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 9 ст. 17 Закону № 265).

З 01 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), РРО з купівлі-продажу іноземної валюти.

Підпунктом 26 п. 39 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 295 передбачено, що оператори, провайдери зобов’язані, зокрема, усувати пошкодження телекомунікаційної мережі та відновлювати доступ до послуг згідно з встановленими значеннями показників якості в строки, визначені Адміністрацією Держспецзв’язку.

Відповідно до таблиці 3 наказу Адміністрації державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 28.12.2012 № 803 «Про затвердження Показників якості послуг із передачі даних, доступу до Інтернету та їх рівнів» нормований час усунення пошкоджень телекомунікаційної мережі та відновлення доступу до послуг зі встановленими значеннями показників якості – не більше, як одна доба.

Пунктом 38 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1999 року № 1357, передбачено, що енергопостачальник зобов’язується забезпечувати надійне постачання електричної енергії згідно з умовами ліцензій та договором, приймати письмові та усні повідомлення (у тому числі засобами зв’язку) споживачів щодо порушення електропостачання або порушення параметрів якості електричної енергії, а також вживати заходів до відновлення електропостачання та приведення показників якості у відповідність з вимогами нормативних документів.

Пунктом 13 Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року № 833, передбачено, що у разі закриття торговельного об’єкта для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання та проведення інших робіт суб’єкт господарювання повинен розмістити поряд з інформацією про режим роботи оголошення про дату та період закриття.

Тобто, суб’єкти господарювання мають право вимагати від центрів сервісного обслуговування, енергопостачальних компаній та операторів зв’язку дотримання норм чинного законодавства щодо термінів усунення причин, які призводять до неподання інформації про обсяг розрахункових операцій по РРО до Державної фіскальної служби України.

Враховуючи викладене вище, якщо термін неподання звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО по дротових або бездротових каналах зв’язку не перевищує 7 робочих днів та при цьому наявні відповідні документи, які підтверджують факт пошкодження телекомунікаційної мережі, відключення електроенергії чи ремонту модему, то відповідальність за неподання такої звітності до суб’єкта господарювання не застосовується.

При цьому, з 01 січня 2016 до суб’єктів господарювання, які створюють контрольну стрічку виключно в друкованому вигляді та не забезпечують подання до органів ДФС звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО по дротових або бездротових каналах зв’язку, за рішенням відповідних органів ДФС, застосовується фінансова санкція у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки