Дмитрий Гутгарц, адвокат бюро «АБГ».
Кабинет Министров Украины своим постановлением от 7 октября 2015 г. № 820 внес изменения в п.5 Модельного устава ООО (утвержден постановлением КМУ от 16 ноября 2011 г. № 1182).
Этими изменениями Кабинет Министров Украины привел Модельный устав в соответствие с требованиями законодательства относительно отмены печати, как обязательного атрибута предприятия. Соответственно, ООО, учредители которого приняли решение о работе на основании Модельного устава, не обязано иметь печать для ведения своей хозяйственной деятельности.
Приказами Министерства инфраструктуры Украины от 11сентября 2015 года N 362 и N 363 внесены изменения в Порядок оформления, выдачи, использования и учета разрешений на международные перевозки пассажиров и грузов автомобильным транспортом, утвержденный Приказом Минтранса Украины от 20.08.2004 № 757.
Существенные изменения претерпели нормы Порядка, регулирующие работу Комиссии по рассмотрению вопросов, связанных с оформлением, выдачей, учетом и анализом эффективности использования разрешений на поездку по территориям иностранных государств. Ограничен круг вопросов, рассматриваемых Комиссией. Теперь она рассматривает и принимает решения по вопросам:
- достаточности обеспечения автомобильных перевозчиков-резидентов разрешениями;
- эффективности использования разрешений украинскими автомобильными перевозчиками;
- введения дополнительных ограничений временного характера в случае недостаточного остатка квоты разрешений определенного вида, на загруженность, по экологическим параметрам автомобильного транспортного средства, по полной массе автомобильного транспортного средства, по видам перевозок до решения вопроса относительно выделения для Украины дополнительной квоты указанного вида разрешений.
Снят 2% резерв квоты разрешений, отменены расчеты распределения квартальных и годовых квот для отдельных перевозчиков.
В целом, изменения, внесенные в документ, призваны упростить систему получения разрешений на международные перевозки автомобильным транспортом.
Світлана Євстратенко, адвокат АО «Безпалий та партнери »
1. 14 липня 2015 року Верховна Рада ухвалила закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення прозорості у сфері відносин власності з метою запобігання корупції», який набрав законної сили 06.10.2015 року та має підвищити відкритість державних майнових реєстрів.
Завдяки закону громадяни отримають доступ до інформації про власників зареєстрованих транспортних засобів, нерухомості та повні відомості про земельні ділянки з Державного земельного кадастру (у тому числі про власників та користувачів таких ділянок).
Зокрема, Законом відкрито інформацію про зареєстровані транспортні засоби (марка, об'єм двигуна, рік випуску) та їх власників, що міститься у Єдиному державному реєстрі, держателем якого є Державтоінспекція. Відомості мають бути доступними шляхом пошуку за власником транспортного засобу в електронній формі через офіційний веб-сайт Державтоінспекції, чи в паперовій формі шляхом подання заяви особисто або пересилання поштового відправлення відповідним органам.
Крім цього, відтепер громадяни зможуть отримувати інформацію з Державного реєстру прав на нерухоме майно та їх обтяжень за власниками (суб'єктами) нерухомого майна, а не лише за окремими об'єктами. При цьому, відкрита інформація має включати:
- тип об'єкта нерухомого майна (житловий будинок, будівля, споруда, квартира, житлове приміщення, нежитлове приміщення, земельна ділянка тощо);
- площу об'єкта нерухомого майна (загальна та (за наявності) житлова);
- назву області, району, міста, на території яких розташований об'єкт нерухомого майна;
- дату реєстрації прав та їх обтяжень.
За власником майна також можна буде віднайти інформацію про площу та дату придбання ним земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.
Надання суб’єктам підприємницької діяльності доступу до вищеназваних реєстрів і кадастрової карти, поміж іншого, має посприяти відкритості і прозорості при здійсненні господарської діяльності під час придбання рухомого та нерухомого майна, разом з тим посприяти прозорості діяльності органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, які мають повноваження щодо розпорядження землями державної та комунальної форми власності, нерухомим майном та транспортними засобами.
Такі законодавчі нововведення будуть сприяти не тільки прозорості при здійсненні господарської діяльності але й забезпечать своєчасністю отриманням інформації щодо об’єкту рухомості або нерухомості та її повнотою, скоротить витрати фізичних та юридичних осіб при здійсненні правочинів, адже з моменту набрання чинності вказаним законодавчим актом не має необхідності в отриманні будь яких довідок, витягів та інформації з відповідних реєстрів, за яку до вступу в силу даного закону справлялась плата.
2. У зв’язку з відкритістю та доступністю державних реєстрів, з 1 жовтня 2015 р. жоден державний орган не має права вимагати довідки.
З 1 жовтня жоден державний орган не має права вимагати довідки, навіть електронні. Це пов’язано з тим, що буде забезпечено безкоштовний доступ до реєстрів, а отже фізичні та юридичні особи зможуть це зробити власноруч та отримати необхідну інформацію без того, щоб кожен раз звертатися за виписками та довідками.
Фізичні та юридичні особи зможуть отримуватимуть необхідну інформацію, документи та довідки з відкритих реєстрів. Їх перелік такий:
- Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів
- Реєстр спеціальних бланків документів інформаційної системи Міністерства юстиції України
- Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів
- Єдиний реєстр нотаріусів України
- Спадковий реєстр
- Єдиний реєстр довіреностей
- Державний реєстр обтяжень рухомого майна
- Єдиний реєстр громадських формувань
- Реєстр атестованих судових експертів
- Реєстр методик проведення судових експертиз
- Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення
- Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство
- Відомості з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення
- Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень
- Реєстр громадських об'єднань
- Державний реєстр друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності
- Державний реєстр актів цивільного стану громадян
- Державний реєстр речових прав на нерухоме майно
- Державний реєстр баз персональних даних
Уся інформація про правові підстави функціонування Єдиних та Державних реєстрів інформаційної мережі Міністерства юстиції України, умови надання доступу та користування інформацією з них є відкритою та розміщена на офіційних веб-сайтах Міністерства юстиції України та Держінформ’юсту (www.informjust.ua).
3. Не можна не приділити уваги і змінам, які запроваджені ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)». Його головна мета - дерегуляція господарської діяльності за аналогією з європейським законодавством, і в перспективі - поліпшення позицій країни в рейтингу Doing Business (програма максимум - увійти в топ-30 рейтингу до 2020 року з нинішньою 96-й позиції).
Деякі пункти закону, щодо внесення змін до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності") та щодо внесення змін до Закону України "Про адміністративні послуги") розділу I Закону, набрали чинності в жовтні 2015 року, тобто через шість місяців після опублікування Закону.
Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» скорочується перелік погоджувальних процедур для ведення господарської діяльності, полегшується процедура відкриття бізнесу і обмежується вплив держорганів на підприємця.
З основних нововведень - спрощення реєстрації підприємств шляхом обміну інформацією органами влади через їх офіційні сайти.
Цим Законом спрощується процедура започаткування та ведення господарської діяльності, скорочуються дозвільні і погоджувальні процедури, зменшується вплив державних органів на діяльність суб’єктів господарювання, підвищується рівень захисту прав інвесторів, удосконалюється механізм фінансування діяльності органів Державної реєстраційної служби.
Вказаним законом, зокрема, внесені зміни до частини першої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», та передбачено, що повноваження державного реєстратора, передбачені цим Законом, з видачі та прийому документів можуть виконувати також посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори центрів надання адміністративних послуг, нотаріуси. Це означає, що з моменту набуття чинності цим Законом громадяни та юридичні особи для подачі заяви про державну реєстрацію прав та отримання документів можуть звернутися як до реєстраційної служби, так і до адміністраторів центрів надання адміністративних послуг.
Також встановлено справедливу системи оплати адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та збільшення надходжень до державного бюджету за рахунок встановлення економічно обґрунтованих та соціально орієнтованих розмірів плати за адміністративні послуги, а також окремі супутні послуги.
Разом з тим, значно здешевлюється для сільськогосподарських виробників перевезення, постачання і зберігання продукції завдяки скасуванню багатьох сертифікатів. Спрощується процедура оформлення земельних ділянок.
Таким чином цей закон забезпечить зниження корупційної складової у виробництві товарів і послуг, так як в українських реаліях будь-які дозвільні процедури пов'язані з ризиком корупції.
4. Ще однією жовтневою новелою законодавства є Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо електронного звернення та електронної петиції» від 2 липня 2015 року № 577-VIII, опублікований в газеті Голос України від 28.07.2015 — № 134).
Так у відповідності до змісту Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо електронного звернення та електронної петиції» з 28.10.2015р. набрали чинності зміни щодо ст.5 Закону України «Про звернення громадян» зокрема, щодо права подання усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії», а письмових звернень – з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку.
Тобто починаючи з 28 жовтня 2015 року спрощено процедуру звернення громадян, та як наслідок процедуру відповіді на такі звернення. Так за змістом статті 5 ЗУ «Про звернення громадян» передбачено, що звернення може бути усним чи письмовим.
Новелою є те, що усне звернення може бути викладено громадянином за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.
Щодо письмового звернення, новелою є те, що звернення може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Вказана новела законодавства значно полегшить процедуру спілкування між громадянами та підприємствами, установами, організаціями та скоротить час передачі звернень, а також отримання відповіді на такі звернення, що є ознакою відмови від бюрократичних устоїв.
По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки