Заказы на доработку 1С (сервис удаленной работы)

Хранилище

База знаний
Неназначенных незавершенных заказов: 2, свеженьких 1
Бесплатные отчеты, обработки, конфигурации, внешние компоненты для 1С Статьи, описание работы, методики по работе с 1С

Здравствуйте, гость ( Вход | Зарегистрироваться )



> Асоціації ОСББ: правові аспекти          
Володя Гройсман Подменю пользователя
сообщение 23.06.17, 23:50
Сообщение #1

Живет на форуме
***********
Группа: Пользователи
Сообщений: 20863
Спасибо сказали: 27 раз
Рейтинг: 0

Із цієї статті ви дізнаєтеся: що таке асоціація об'єднань співвласників багатоквартирного житлового будинку (далі – ОСББ), для яких цілей вона створюється і як правильно її зареєструвати.
Що можна зробити на практиці: проаналізувати, чи варто створювати асоціацію ОСББ і при її створенні оптимізувати витрати вашого ОСББ (зокрема, витрати на ведення бухгалтерського обліку та юридичне обслуговування).

Що таке асоціація ОСББ
Практику створення ОСББ не можна назвати повсюдною, однак із кожним днем зареєстрованих ОСББ стає все більше. Наступний крок – створення асоціації ОСББ. Про доцільність цього кроку й поговоримо.

У ст. 1 Закону від 29.11.01 р. № 2866-III «Про об'єд­нання співвласників багатоквартирного будинку» (далі – Закон № 2866) знаходимо потрібне нам визначення. Асоціація ОСББ – це юридична особа, створена для представлення спільних інте­ресів об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Асоціація ОСББ має свій статут, а також усі права та обов'язки юридичної особи згідно із законодавством України.

Якщо говорити по-простому, то асоціація ОСББ – це об'єднання декількох ОСББ в одну юридичну особу для представлення спільних інтересів. Однак слід розуміти, що ОСББ, які вступили в асоціацію, не припиняють своє існування як юридичні особи.

Зауважимо, що за рішенням загальних зборів ОСББ функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (усі або частково) або управителю, або асоціації (ч. 2 ст. 12 Закону № 2866). Крім того, загальні збори мають право передати асоціації частину повноважень своїх органів управління (ч. 2 ст. 16 Закону № 2866). Таким чином, асоціації ОСББ можуть не тільки представляти інтереси об'єднань, але й фактично управляти ними.

На сьогодні існує безліч спорів про організаційно-правову форму асоціації ОСББ. Багато хто помилково вважає, що це громадська спілка. А значить, на асоціацію поширюється дія Закону від 22.03.12 р. № 4572-VI «Про громадські об'єднання» (далі – Закон № 4572). Але якщо ми прочитаємо п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону № 4572, то побачимо, що сфера дії цього Закону не поширюється на непідприємницькі товариства, створені на підставі інших законів. Асоціація ОСББ повністю підходить під цю норму, і при її реєстрації варто пам'ятати про це.

Але ж на практиці більшість асоціацій ОСББ реєструється як громадські організації. Однак це не відповідає законодавству і до того ж значно ускладнює процес реєстрації. Найбільш правильний і легкий шлях – зареєструвати юридичну особу у формі асоціації (у розумінні ст. 120 Господарського кодексу, далі – ГК). Асоціація – це організаційно-правова форма згідно із Класифікацією ДК 002:2004.
Уточнимо, що ОСББ не є підприємствами, це юридичні особи із самостійною організаційно-правовою формою. Однак ч. 6 ст. 119 ГК передбачено, що положення гл. 12 «Об'єднання підприємств» ГК за загальним правилом застосовуються також до об'єднань інших суб'єктів господарювання – юридичних осіб.

Цілі створення асоціації
Іншими словами, які ж цілі переслідують ОСББ, об’єднуючись в асоціації?

Перша ціль – ефективне управління та економія коштів. Адже асоціація ОСББ – це не сума всіх ОСББ із їх головами, бухгалтерами та іншими штатними одиницями. Це нова одиниця, нова юрособа з персоналом, достатнім для утримання всіх будинків асоціації. Інакше кажучи, створення асоціації дозволяє найняти лише одну одиницю персоналу (одного бухгалтера, одного юриста і т. д.). Це вигідніше, ніж кожному ОСББ наймати свого фахівця.

Істотним плюсом є також і те, що при реєстрації асоціації може створюватися спільний грошовий фонд, що значно спрощує життя самих ОСББ. Наприклад, ОСББ терміново потрібні гроші на аварійний ремонт або на інші непередбачені витрати. Ці витрати можна оплатити із грошового фонду асоціації.

Друга ціль можливість ефективно протистояти монополістам у судових спорах і відстоювати свої права в усіх органах державної влади. Адже чим більше учасників асоціації, тим легше їм буде лобіювати свої інтереси в держструктурах.

Як зареєструвати асоціацію ОСББ

Припустимо, ваше ОСББ ініціатор створення асоціації. Розповімо, як вам слід діяти.

Крок 1. Вам треба зв'язатися із жителями інших будинків, у яких уже створені ОСББ. І памятайте: чим більше ви знайдете однодумців, тим простіше буде в подальшому функціонувати асоціації.

Крок 2. У кожному ОСББ, яке відгукнулося на вашу пропозицію, слід провести збори власників. На зборах мешканцям треба проголосувати за вступ в асоціацію, а також вибрати свого офіційного представника, який буде представляти інтереси ОСББ в асоціації.

Крок 3. Потрібно провести установчі збори асоціації, на якому повинні бути присутніми представники від кожного ОСББ. За підсумками зборів складається протокол (це дуже важливий документ!). На зборах слід вирішити питання про функції асоціації, кількість персоналу, створення грошового фонду, а також про порядок голосування. Найбільш простим та оптимальним способом є принцип 1 ОСББ = 1 голос.

І найголовніше – треба домовитися, хто підготує проект статуту асоціації. Конкретних приписів щодо створення статуту асоціації ОСББ у законодавстві немає (на відміну від ОСББ, для якого наказом Держкомітету з питань житлово-комунального господарства від 27.08.03 р. № 141 затверджена типова форма статуту). Однак існують певні вимоги до змісту статуту асоціації ОСББ, викладені в ст. 8 Закону № 2866. Згідно з цими вимогами у статуті повинні бути такі пункти:

· найменування, місцезнаходження асоціації;
· представництво від об'єднань;
· права та обов'язки членів асоціації;
· статутні органи асоціації, їх склад і повноваження, порядок створення, діяльності та фінансування;
· порядок внесення змін до статуту;
· підстави та порядок ліквідації, реорганізації (злиття, поділу) асоціації та рішення пов'язаних із цим майнових питань.

Крок 4. Для реєстрації асоціації слід подати суб'єкту держреєстрації пакет документів. Реєстрація проходить за правилами реєстрації юридичних осіб (ч. 14 ст. 6 Закону № 2866). А це значить, що згідно зі ст. 17 Закону від 15.05.03 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань» (далі – Закон № 755) для реєстрації потрібно подати такі документи:

· заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи (форма 1, затверджена наказом Мін’юсту від 18.11.16 р. № 3268/5);
· оригінал (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про створення асоціації ОСББ і затвердження його статуту. Тобто подається протокол установчих зборів;
· два нотаріально завірених і прошитих примірники статуту асоціації ОСББ;
· копію нотаріально завіреної довіреності на представника, який буде займатися реєстрацією асоціації ОСББ (якщо ним не є сам голова правління асоціації ОСББ).

Адміністративний збір при реєстрації не справляється.

Процедура реєстрації займає 24 години з моменту подання документів держреєстратору (не рахуючи вихідних і святкових днів) (ст. 26 Закону № 755).

Крок 5. Суб'єкт реєстрації повинен видати вам виписку з ЄДР (у паперовій формі з підписом і печаткою цього суб'єкта), яка підтверджує, що реєстрація асоціації відбулася успішно (ст. 25 Закону № 755).



По материалам: [необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки]

Не нашли ответа на свой вопрос?
Зарегистрируйтесь и задайте новый вопрос.


Ответить Новая тема
1 чел. читают эту тему (гостей: 1, скрытых пользователей: 0)
Пользователей: 0

 

RSS Текстовая версия Сейчас: 20.04.24, 2:07
1С Предприятие 8.3, 1С Предприятие 8.2, 1С Предприятие 8.1, 1С Предприятие 8.0, 1С Предприятие 7.7, Литература 1С, Общие вопросы по администрированию 1С, Методическая поддержка 1С - всё в одном месте: на Украинском 1С форуме!