З 26 березня 2020 року набуває чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зменшення тиску на бізнес з боку органів ринкового нагляду»

Управління Держпраці у Чернігівській області повідомляє суб’єктів господарювання, що 26 березня 2020 року вступає в дію Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зменшення тиску на бізнес з боку органів ринкового нагляду» (далі – Закон).

Законом вносяться такі зміни до наступних законодавчих актів:

До Господарського кодексу України.

Зміни вносять до ст. 250 ГКУ та передбачається, що строки застосування адміністративно-господарських санкцій (протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як через один рік з дня порушення суб’єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності) не застосовуватимуться до санкцій, передбачених законами України “Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції” та “Про загальну безпечність нехарчової продукції”.

До Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Змінами визначається, що дія цього Закону не поширюватиметься на відносини, що виникають під час здійснення заходів державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції.

До Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції».

З-під дії ринкового нагляду виводяться: ядерні установки, об’єкти, призначені для поводження з радіоактивними відходами, ядерні матеріали, радіоактивні відходи, інші джерела іонізуючого випромінювання; об’єкти будівництва, визначені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності»; дорогоцінні метали, дорогоцінне каміння та вироби з нього (ювелірні й побутові).

Строк проведення перевірки характеристик продукції збільшено з двох робочих днів до чотирьох робочих днів, у виробника такої продукції – з трьох робочих днів збільшено до п’яти робочих днів. У разі проведення перевірки за місцезнаходженням органу ринкового нагляду перебіг строку проведення перевірки починається з дня одержання органом ринкового нагляду від суб’єкта господарювання документів (їх копій) на продукцію.

Закон доповнено новою статтею 231, в якій визначено порядок оформлення органом ринкового нагляду розпорядчих документів для проведення планової/позапланової перевірки, в тому числі оформлення акту за результатами проведеної перевірки.

Відповідно до Закону про ринковий нагляд органи ринкового нагляду здійснюють планові перевірки характеристик продукції, яка розміщена на ринку, у розповсюджувачів та за ланцюгом постачання продукції, характеристики якої не відповідають вимогам, визначають особу що ввела в обіг таку продукцію (виробника або особу уповноважену виробником або імпортера).

У зв’язку з цим, суб’єкти господарювання зобов’язані надавати на запит органів ринкового нагляду документацію, що дає змогу ідентифікувати суб’єкта господарювання, який поставив їм відповідну продукцію.

У разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду, для цілей Закону про ринковий нагляд особою, що ввела таку продукцію в обіг, вважається кожен суб'єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом узгодженого з органом ринкового нагляду строку (терміну) не надав документацію, що дає змогу встановити найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила суб'єкту господарювання цю продукцію.

Прийнятий Закон передбачає, що розповсюджувачі, які надали документацію, що дає змогу ідентифікувати суб’єкта господарювання, який поставив їм продукцію, за реалізацію продукції що не відповідає вимогам до відповідальності не притягуються, а у разі якщо суб’єкт господарювання не зможе надати таку документацію, то на нього накладається штраф у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 51 тисяча гривень.

У разі створення суб’єктом господарювання перешкод органу ринкового нагляду шляхом недопущення до проведення перевірок характеристик продукції, до суб’єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу – десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 170 тисяч гривень.

Більш детально про розмір та підстави для застосування адміністративно-господарських санкцій у вигляді штрафу:

До особи, яка ввела в обіг продукцію

До розповсюджувача

введення в обіг продукції, що становить серйозний ризик

102 000 грн.

повторне (від одного року до трьох років)

340 000 грн.

введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам

51 000 грн.

повторне (від одного року до трьох років)

102 000 грн.

недодержання умов зберігання продукції,

(продукція стала небезпечною та/або такою, що не відповідає встановленим вимогам)

34 000 грн.

повторне протягом трьох років

68 000 грн.

невиконання або неповного виконання вимог рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, щодо

продукції, яка становить серйозний ризик

170 000 грн.

119 000 грн.

продукції, яка не відповідає встановленим вимогам

102 000 грн.

68 000 грн.

усунення формальної невідповідності

51 000 грн.

34 000 грн.

продукції, яка відповідає встановленим вимогам, але становить ризик або небезпеку

34 000 грн

недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання встановлених вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд

170 000 грн.

З метою дотримання вимог законодавства у сфері державного ринкового нагляду Управління Держпраці у Чернігівській області наголошує про необхідність для суб’єктів господарювання вимагати у постачальників весь пакет документів на продукцію (договори, товарно-супровідну документацію, декларації про відповідність технічним регламентам) та забезпечити реалізацію лише продукції промаркованої знаком відповідності технічним регламентам.

Це сприятиме розвитку підприємницької діяльності, створенню сприятливих умов для ведення доброчесного бізнесу в Україні та забезпеченню прозорості українського ринку, а також посилення захисту споживачів та інших суспільних інтересів у разі виявлення на ринку нехарчової продукції, що є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам.



По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки