Чи повинні працівники органів Міндоходів при проведенні інвентаризації під час перевірки мати відповідне направлення, проводити інвентаризацію самостійно у присутності посадових осіб СГ та надавати копію інвентаризаційної відомості СГ?

Відповідно до підпункту 20.1.9 Податкового кодексу України (ПК), органи контролю мають право вимагати від платників податків, що перевіряються в ході перевірок, проведення інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, у тому числі зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

У разі відмови платника податків (його посадових осіб або осіб, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню, патентуванню та/або сертифікації) від проведення такої інвентаризації або ненадання для перевірки документів, їх копій (за умови наявності таких документів) застосовуються заходи, передбачені статтею 94 ПК.

Порядок проведення інвентаризацій регламентований Інструкцією з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженою наказом Мінфіну від 11.08.1994 № 69 (далі — Інструкція).

Пунктами 11.1 і 11.2 Інструкції передбачено утворення постійно діючої інвентаризаційної комісії та робочих інвентаризаційних комісій.

Отже, органи контролю при проведенні інвентаризації не повинні мати направлення на проведення інвентаризації, оскільки інвентаризація проводиться в ході перевірки.

Приписи ПК та Інструкції не містять вимоги щодо включення працівника органу контролю до складу інвентаризаційних комісій. Інвентаризація, яка проводиться за ініціативою уповноваженого представника контролюючого органу, має проводитися у присутності осіб, що ініціювали інвентаризацію.

Органи контролю не можуть надавати копію інвентаризаційної відомості, оскільки вони не проводять інвентаризацію.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, підкатегорія 136.02

По материалам: необходимо зарегистрироваться для просмотра ссылки